شناسهٔ خبر: 84526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبر داد

رفع تصرف ۸۸۵۰ مترمربع از اراضی ملی در جنوب کرمان

جنوب کرمان رفع تصرف 17 سرپرست یگان حفاظت اداره‌‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از رفع تصرف هشت هزار و ۸۵۰ مترمربع از اراضی ملی در این منطقه خبر داد.

حسین کمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(جنوب کرمان) اعلام کرد: با حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ۳۶ مورد زمین‌خواری به مساحت هشت هزار و ۸۵۰ مترمربع در جنوب کرمان از دست سود جویان و زمین خواران در جنوب کرمان رفع تصرف شد.

وی اظهار داشت : بخشی از این رفع تصرف با متراژ ۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع  و ارزش ۴۲ میلیارد ریال مربوط به شهرستان رودبار جنوب است و ۲۵۰ مترمربع از اراضی تصرف‌‌شده به ارزش ۲میلیارد ریال مربوط به شهرستان جیرفت است.

کمالی همچنین ادامه داد: دو هزار مترمربع  زمین تجاری و مسکونی به ارزش تقریبی ۹۵ میلیارد ریال در شهر ستان رودبار جنوب  و ۲۰۰ مترمربع  به ارزش تقریبی  ۱ میلیارد ریال  در شهرستان جیرفت خلع ید شده است.

او در پایان گفت:  یگان حفاظت اراضی با حمایت دستگاه قضایی، برخوردی قاطع و جدی با متصرفین خواهد داشت و اجازه تصرف اراضی ملی را به سودجویان و زمین‌‌خواران نخواهد داد.

کمالی گفت: شهروندان می‌‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین‌‌خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اراضی اعلام کنند.