شناسهٔ خبر: 8455 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

فهرست جدیدترین مسیرهای پروازی/ پروازهای تهران- میلان هواپیمایی ماهان راه‌اندازی شد

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز رئیس اداره برنامه ريزی و هماهنگی پروازهای فرودگاه امام خمينی(TOC) از راه اندازی پروازها تهران – میلان از امروز خبر داد.

محمدرضا حیدرقلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پروازهای تهران – میلان شرکت هواپیمایی ماهان از امروز چهارشنبه ۲۷ خرداد راه‌اندازی شد، گفت: نخستین پرواز این مسیر به شماره ۱۱۰ ساعت ۸:۲۵ صبح امروز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) را به مقصد میلان ترک کرد.

به گفته وی در حال حاضر پرواز تهران – میلان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) با هواپیمای ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ در روزهای جمعه ساعت ۷ صبح از فرودگاه‌ بین المللی امام خمینی(ره) انجام می‌شود اما پروازهای این مسیر توسط شرکت هواپیمایی ماهان نیز از امروز ۲۷ خرداد با انجام دو پرواز در روزهای شنبه و چهارشنبه آغاز خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ريزی و هماهنگی پروازهای فرودگاه امام خمينی با بیان اینکه اخیرا چند مسیر پروازی از این فرودگاه راه‌اندازی شده است گفت: از روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت پروازهای تهران – منامه راه‌اندازی شده است؛ ضمن اینکه پروازهای تهران– مسکو از روز ۷ خرداد با انجام چهار پرواز در هفته در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه برقرار شد.

حیدرقلی افزود: مسیر پروازی تهران- سن‌پترزبورگ نیز از روز پنجشنبه ۱۴ خرداد با انجام پرواز در روزهای شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشبنه آغاز شد.

وی ادامه داد: دو مسیر پروازی در نیز در مسیرهای آتن (یونان) و اسپارتا (ترکیه) از روز ۲۴ خرداد آغاز به کار کرد که بر این اساس پروازهای تهرانآتن در روزهای یکشنبه، سه شنبه و جمعه و پروازهای تهران – اسپارتا در روزهای دوشنبه، پنجشنبه انجام می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان تنها فرودگاه ایران به اداره برنامه ریزی و هماهنگی پرواز (TOC) مجهز است که درخواست ایرلاین‌های داخلی و بین‌المللی برای راه‌اندازی پروازهای جدید یا افزایش پروازها به این بخش ارجاع داده می‌شود و نسبت به صدور یا عدم صدور مجوز بسته به امکانات و منابع فرودگاهی اقدام می‌کند.

لازم به ذکر است، جمع آوری آمار و ارقام پروازها از جمله نوع هواپیما و مسافران توسط این بخش انجام می‌شود./

نظر شما