شناسهٔ خبر: 84551 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی انجام گرفت

بهره برداری از آشیانه پرنده پایش در بندر بوشهر / پایش ساحل، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل و ترددهای نوروزی

جایرو پلن رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: برای پایش سواحل، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ترددهای نوروزی از یک فروند هواپیمای فوق سبک جایرو پلن ALA۰۷ در این بندر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه سفر محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، آشیانه پرنده پایش سازمان بنادر و دریانوردی، در فرودگاه بوشهر به بهره‌برداری رسید.

حجت خسروی، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در جمع خبرنگاران درخصوص بهره برداری این آشیانه اظهار داشت: در راستای انجام وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی یک فروند پرنده جایرو پلن ELA۰۷ توسط سازمان بنادر و دریانوردی در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

حجت خسروی افزود: برای پایش ساحل، پایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل و پایش ترددهای نوروزی این پرنده توسط سازمان بنادر و دریانوردی استفاده می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص این پرنده و وضعیت جوی استان بوشهر ضرورت داشت آشیانه‌ای برای نگهداری این پرنده احداث شود که قرارداد ساخت آن به صورت BOT به مدت ۶ سال منعقد شد و بابت ساخت این آشیانه ۲۹۶ میلیون تومان هزینه شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: پرنده پایش از ابتدای سال ۹۸ پایش را برای اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر انجام می‌دهد ۲۰۸ ساعت پرواز داشته و ۱۰۰ ساعت پایش آلودگی داشته است.

خسروی اضافه کرد:‌ برنامه داریم از این پرنده استفاده کنیم تا بدانیم نوع استقرار شناورهای سنتی در حوزه‌ها چگونه است و در صورت بروز آتش‌سوزی چگونه می‌توان این آتش‌سوزی را به سرعت مهار کرد.