شناسهٔ خبر: 8460 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

مهمترین تصمیمات اخذ شده در هفتمین اجلاس وزرای حمل و نقل شانگهای

عباس نظری- مدیر بین‌الملل راه‌آهن مدیر کل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصمیمات مهم اخذ شده در هفتمین اجلاس وزرای حمل و نقل شانگهای در اوفای روسیه را تشریح کرد.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس وزرای حمل و نقل شانگهای (SCO) با حضور کشورهای عضو و ناظر در در "اوفای" روسیه گفت: در این اجلاس علاوه بر کشورهای اصلی شامل روسیه، قزاقستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان اعضای ناظر شامل جمهوری اسلامی ایران، مغولستان ، افغانستان، سازمانهای بین المللی حمل و نقلی نظیر اسکاپ و  IRUنیز حضور داشتند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اجرای عملی توافقنامه میان دولت‌ها در زمینه تسهیل حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی، توسعه سیستم حمل‌ونقل مشترک، تبادل اطلاعات برای توسعه ترافیک ترانزیت، فعال کردن کریدورهای بین المللی ریلی و جاده‌ای، مدرن‌سازی بزرگراه‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای، اهمیت حمل‌ونقل در توسعه اقتصادی، حمل‌ونقل رقابتی و ایمن‌سازی جاده‌ها از مباحث مطرح شده و مورد تاکید در این اجلاس دو روزه بود.

نظری یادآور شد: هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران متشکل از کارشناس ارشد روابط بین الملل راه آهن و رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در این اجلاس حضور فعالی داشتند و در بخش ارائه گزارش کشوری توضیحاتی از توانمندی‌های ریلی به همراه معرفی کریدورهای ریلی بین‌المللی عبوری از ایران برای حضار ارائه کردند.

وی افزود: در پایان سخنرانی‌ها نیز کلیپی ویدئویی از گسترش فعالیتهای راه آهن ایران برای حاضرین پخش شد که با استقبال اعضا مواجه شد. اعضای اصلی در پایان، پروتکل هفتمین نشست اجلاس وزرای حمل و نقل شانگهای را امضا کردند/.

نظر شما