شناسهٔ خبر: 84639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۴۰ درصدی سفرهای برون شهری در سیستان و بلوچستان

س و ب - ناوگان (2).JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۰ درصدی سفر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در این استن در پنج ماهه سال جاری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیسیستان و بلوچستان) تیمور باقری اظهار داشت: ۶۳۵ هزار و ۲۸۳ مسافر در این مدت در قالب ۷۳ هزار و ۵۱۳ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهاي سواري كرايه برون شهري جابجا شدند که نسبت به مشابه سال گذشته با یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۸۹۱ مسافر و ۱۲۲ هزار و ۸۰۶ سفر کاهش ۴۹ درصدی در جابجایی مسافر و ۴۰ درصدی در تعداد سفر داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، ۶۲ درصد سفرهای ثبت شده این مدت به مقاصد درون استانی و ۳۸ درصد به مقصد برون استانی انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری استان خبر داد و افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از حرکت و الزام کارکنان، رانندگان و مسافران به استفاده از ماسک از جمله موارد مورد تاکید این اداره کل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی بوده که مورد توجه فعالان این بخش قرار گرفته است.

باقری نظارت و بازرسی مستمر بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در سیستان و بلوچستان را از مهمترین برنامه های این اداره کل عنون کرد و افزود: پیش بینی می شود تا زمان فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، روند کاهش جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان اتوبوسی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیش از ۱۳ سال است، گفت: در حال حاضر تعداد ۳ پایانه مسافری , ۳ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، ۳ هزار و ۳۴۱ راننده مسافری ،۷۶۴ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۹۸۹ دستگاه ناوگان مینی بوسی و۷۳۰ دستگاه ناوگان سواری در حوزه عملکرد این اداره کل به هم وطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.