شناسهٔ خبر: 84691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل:

رعایت نکاتی ایمنی اولویت احداث واحدهای اقدام ملی مسکن است

اردبیل 011 استاندار اردبیل رعایت نکات ایمنی در احداث واحدهای اقدام ملی مسکن را اولویت این طرح عنوان کرد و خواستار توجه سازندگان به این موارد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای شورای مسکن استان برگزار شد تصریح کرد : واحدهای مسکونی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد و لازم است در تهیه نقشه ها تمام موارد مورد نیاز برای سهولت زندگی در این واحدها لحاظ شود.

وی گفت: جانمایی پارکینگ ، فضای آزاد بین ساختمان ها و توجه به زیبایی نما از جمله نکاتی است که در تهیه نقشه ها باید به آن توجه شود.

استاندار اردبیل با اشاره به احداث حدود ۷۵۰ واحد از طرح اقدام ملی مسکن خواستار تسریع در احداث و جذب مشارکت ثبت نام کنندگان شد.

بهنام جو اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی و سایر سازندگان واحدهای اقدام ملی مسکن در راستای کاهش قیمت تمام شده با حفظ ایمنی و لحاظ کردن کمترین میزان سود در احداث واحدها عمل کنند.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ثبت نام حدود ۹ هزار نفر در مرحله اول و دوم این طرح گفت: پیش بینی می شود شش هزار نفر واجد شرایط بوده و حدود سه هزار نفر از این تعداد شرایط واریز پول را بپذیرند.

حیدری افزود: برخی از ثبت نام کنندگان در مرحله واریز سهم ریالی خود با مشکل مواجه شده اند که در این صورت از چرخه خارج می شوند.

وی از هماهنگی با سازمان نظام مهندسی برای احداث حدود ۷۵۰ واحد مسکونی خبر داد و گفت: نقشه اولیه واحدهای اقدام ملی مسکن توسط نظام مهندسی آماده شده و این واحدها برای قسمتی از ثبت نام کنندگان واجد شرایط و اعضای تعاونی های مسکن برخی دستگاهها و نظام مهندسی اختصاص می یابد.