شناسهٔ خبر: 84701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

ترافیک ورودی به استان از مرکز کشور، باید از مسیرهای مختلف به سمت جنوب هدایت شود

علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان بر لزوم هدایت ترافیک ورودی استان از مرکز، به سمت جنوب کشور از مسیرهای مختلف تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسین علی مقصودی در برنامه "چشم انداز توسعه" سیمای استانی جهان بین  با موضوع هفته دولت، با اشاره به مطلب فوق افزود: در حال حاضر مسیرهای ورودی به استان همگی به صورت چهارخطه و ایمن هستند و ورود به استان به راحتی انجام می شود اما تنها مسیرخروجی به سمت جنوب کشور در حال حاضر بروجن ـ لردگان می باشد. وی ادامه داد: در این راستا پروژه های مهمی در حال اجراست و امیدواریم طی دوسال آینده بخشی از این سیاست گذاری محقق شود. مدیرکل راه و شهرسازی پروژه بهسازی و ارتقاء محور شهرکرد ـ ناغان ـ ایذه، احداث باند دوم شهرکرد ـ شلمزار، احداث محور اردل ـ دوپلان(گورمیزه) را از جمله مواردی خواند که می تواند ترافیک عبوری از شرق استان به سمت خوزستان را از طریق غرب و شمال استان تعدیل نماید.

مقصودی به محور مهم و پربازده اردل ـ دوپلان اشاره کرد و گفت: این محور به طول ۱۵ کیلومتر دارای ۳ تونل کوچک و یک تونل ۱۷۰۰ متری و سه دستگاه پل می باشد و بیش از ۲۳ کیلومتر مسیر شهرکرد ـ خوزستان را کاهش می دهد. وی افزود: حفاری تونل های کوچک و ۱۰۰ متر از تونل بزرگ و همچنین کل عملیات خاکبرداری مسیر انجام شده و مدیریت پروژه نیز در سال جاری به استان تفویض شده است. نامبرده با اشاره به محور فارسان ـ دشتک، از پیشرفت بالای پروژه خبر داد و گفت: حفاری تونل این مسیر به طول ۱۵۵۰ متر و همچنین بخش عمده مسیر ورودی تونل انجام شده و با ایمن سازی تونل، مسیر خروجی به سمت دشتک نیز تکمیل خواهد شد. مقصودی همچنین محور شهرکرد ـ بابا حیدر به سمت کوهرنگ را نیز به لحاظ وجود جاذبه های مهم گردشگری و توریستی در کوهرنگ، بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: از شهرکرد تا باباحیدر در سال های گذشته بصورت چهارخطه انجام شده و عملیات اجرایی ادامه مسیر به سمت کوهرنگ نیز در دو قطعه آغاز شده است. وی افزود: خوشبختانه توانستیم برای پروژه ردیف ملی بگیریم و اگر بتوانیم اعتبار خوبی جذب کنیم، اجرای ۳۰ کیلومتر باقیمانده از مسیر نیز به سرعت انجام خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در هفته دولت عملیات اجرایی سه پروژه مهم راهسازی در استان آغاز شده است.