شناسهٔ خبر: 84727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید نمایندگان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی از پروژه های حوزه راه و شهر سازی

جنوب کرمان میانچیل مدیرکل راه و شهر سازی جنوب کرمان به همراه نمایندگان مجلس شورا ی اسلامی از پروژه های راه و شهر سازی در جنوب کرمان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان) ، محمد ساردویی ضمن تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین در خصوص این بازدید ها بیان کرد: در جنوب کرمان پروژه های مختلفی در حال ساخت می باشد که طی چند روز گذشته به همراه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این بازدید ها ابتدا به همراه دکتر اعظمی نماینده شهر ستانهای جیرفت و عنبر آباد از بزرگراه جیرفت - میانچیل به طول  ۳۳ کیلو متر بازدید شد که ۹ کیلومتر از این بزرگراه به بهره برداری رسیده و ۶ کیلومتر دیگر آن در دست اقدام می باشدکه جهت تکمیل این قطعه تا کنون  ۵۵  میلیارد ریال هزینه شده  و باقیمانده پروژه در حال اقدام برای انجام مناقصه است.

در این بازدید دکتر اعظمی ضمن تشکر ار تلاشهای اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از دستک پل دوم هلیل گفت : در پرو ژه هایی که بازید آنها انجام شدنیاز است  برای تامین بودجه اقدام کنیم و با کمک مردم برای رفع معارضین در ادامه ساخت  تلاش خواهیم کرد.

ادامه بازدید از ۴ پروژ ه راه وشهر سازی در پنج شهرستان دیگر جنوب کرمان

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان ادامه داد : در ادامه بازدید ها به همراه دکتر شکرالهی نماینده پنج شهر ستان جنوب کرمان ۴  پروژه دیگر مورد بازدید قرار گرفت.

 وی بیان کرد: طول کل محور در دست احداث راه اصلی بندرجاسک – محمد آباد ریگان ۴۷۷ کیلومتر می باشد که ۲۲۶  کیلومتر آن در حوزه جنوب کرمان است و شهر های رودبار جنوب و قلعه گنج نیز در این مسیر قرار گرفته که تا کنون  ۱۳۵  کیلومتر آن آسفالت شده و لازم به ذکر است که  ۴۵ کیلومتر دیگر آن توسط این اداره کل در حوزه استان هرمز گان ساخته شده است.

وی ادامه داد : حدود ۲۷ کیلومتر از محور بندر جاسک – محمد آباد ریگان آماده آسفالت  می باشد و ۱۴ کیلومتر نیز در دست مطالعه است. همچنین طراحی پل بزرگ برجک در این محور  انجام شده که در صورت تامین اعتبار مناقصه آن در سال جاری انجام خواهد شد. در این پروژه تا کنون ۷۲۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۲۴۰۰میلیارد ریال نیاز است.

ساردویی گفت: همچنین از قطعه ۲ بزرگراه رودبار جنوب – ایرانشهر بازدید بعمل آمد که طول این پروژه ۲۳ کیلومتر می باشد و ۵ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ۵ کیلومتر دیگر آن در حال اجرای روسازی و ۱۰ کیلومتر از آن درمرحله زیر سازی  و ۳ کیلومتر در حال مطالعه است .

وی در خصوص پل دوم بهادرآباد گفت : طول این پل ۳۹۵ متر می باشد و این پروژه در مرحله تحویل زمین وتجهیز کارگاه جهت ساخت است.

در این بازدید دکتر شکرالهی نیز ضمن تشکر از زحمات اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان بیان کرد : روند راه سازی در جنوب کرمان همچنان ادامه دارد وجهت رفع موانع پیش رو باید با کمک فرمانداران و وزارت راه و شهر سازی موانع را برداریم تا بودجه کافی تخصیص داده شود.