شناسهٔ خبر: 84780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم سربند تا مشگین شهر در آینده نزدیک

اردبیل 13 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : تا دو ماه آینده احداث باند دوم سربند تا مشگین شهر بطول ۳۷ کیلومتر به مناقصه رفته و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به همراه معاونین راه و شهرسازی استان در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان پارس آباد که با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار داشت: از سه راهی صحرا - گرمی - بیله سوار - پارس آباد به مشکین شهر مطالعات امکان سنجی جهت تبدیل راه اصلی به بزرگراه بطول ۴۵۰ کیلومتر در سال ۹۶ انجام شده  و از سال ۹۷ مطالعات فاز ۱ و ۲ کل محور مذکور در حال انجام می باشد که با بازگشایی پاکات مناقصه برای پارس آباد – سربند قطعه یک ، پیمانکار انتخاب خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای اخذ مجوز ماده ۲۳ احداث باند دوم سربند تا سه راهی مشکین شهر مکاتبات لازم صورت گرفته است و این را می طلبد تمامی مسئولان استان دست به دست هم و با همکاری هم دیگر مجوز ماده ۲۳ را اخذ تا عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : تا دو ماه آینده احداث باند دوم سربند تا مشگین شهر بطول ۳۷ کیلومتر به مناقصه رفته و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

حیدری در خصوص طرح اقدام تولید مسکن در شهرستان پارس آباد افزود: واگذاری زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به بنیاد مسکن استان جهت احداث طرح اقدام ملی مسکن به تعداد۴۷۰ واحد در شهرستان پارس آباد برای قشرهای هدف انجام گرفته است و اگر مازاد بر این نیز متقاضی باشد محدودیتی در این خصوص نداشته و زمین لازم را در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: خوشبختانه با حل مشکل مسکن مهر شهرستان پارس آباد از تعداد ۴۷۰ واحد باقی مانده ، بالای ۲۸۰ واحد را تحویل متقاضیان عزیز داده ایم و مابقی نیز آماده تحویل است.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جامع شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: طی هفته آتی بازنگری طرح جامع شهری پارس آباد با برگزاری جلسه ای اقدامات لازم برای ادامه این طرح را انجام و در شورای برنامه ریزی استان مطرح و سپس جهت تایید به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خواهد رفت.

حیدری اظهار داشت: توافقاتی که در زمینه طرح های بازآفرینی شهری انجام دادیم انشاالله فرماندار محترم شهرستان با عنایت ویژه و حمایت از این طرح نسبت به تسریع این پروژه های مشارکتی مساعدت نمایند.

ابراهیم امامی فرماندار مرزی شهرستان پارس آباد نیز در ادامه این جلسه با تقدیر از مدیرکل راه و شهرسازی استان در مدیریت و توجه ویژه به پروژه های شهرستان گفت : در زمینه تخصیص قیر رایگان و طرح های بازآفرینی شهری شهرستان ( احداث خانه محله ، احداث سالن ورزشی و بازگشایی خیابان شهید مطهری ) با پیگیری و همکاری شهرداری ، فرمانداری شهرستان و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان جهت توسعه شهرستان پارس آباد انجام می گردد.

امامی افزود : ساختمان جدید الاحداث فرمانداری شهرستان پارس آباد با پیشرفت فیزیکی۵۰ درصد و تزریق اعتبار در سال ۹۹ عملیات اجرایی آن ادامه می یابد.

وی خواستار تسریع در جابجایی تاسیسات موجود در مسیر احداث باند دوم پارس آباد به سربند و همکاری دستگاههای ذیربط را شد و افزود : مطالبه جدی مردم عزیز شهرستان پارس آباد احداث بزرگراه پارس آباد مشگین شهر می باشد که امیدواریم رضایتمندی مردم را جلب کنیم.