شناسهٔ خبر: 84789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی بیش از ۹میلیون تن باررا درطی پنج ماهه اول سال۱۳۹۹ در آذربایجان شرقی

mosaqaf-2-1.jpg ناوگان حمل ونقل بار استان آذربایجان شرقی بیش از ۹میلیون تن باررا درطی پنج ماهه اول سال۱۳۹۹ جابه جاکرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی) معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اعلام این خبر افزود: آماردرمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

کاظم تیمورزاده گفت: تعداد بارنامه صادره دراین مدت بیش از ۶۲۹ هزار برگ بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ بیش از ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 وی اظهارداشت: درپنج ماه اول امسال ناوگان حمل و نقل مسافر استان که تحت تاثیرشیوع ویروس کرونا بامحدویت ها و ممنوعیت های سفر روبرو بوده نیز یک میلیون و ۴۶ هزار مسافر را بابیش از ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ سفر جا به جا شده است که این آمارنسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد کاهش داشته است.

تیمورزاده گفت:  دراین مدت تعداد ۲۲۱۵ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار صورت گرفته و ۳۵ هزار و ۹۰۰ بر چسب معاینه فنی برای وسائط نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر  استان  صادرشده است..

لازم به ذکراست که درحال حاضر تعداد ۲۸۳  شرکت و موسسه  حمل ونقل کالا, تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل ونقل مسافری , تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و تعداد ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت دارد.

 همچنین ۵ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با ۶ خط کنترل درآذربایجان شرقی فعال است.