شناسهٔ خبر: 84799 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش باران در سواحل شرقی دریای خزر/ دمای تهران به ۳۳ درجه می‌رسد

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در سواحل شرقی دریای خزر برای امروز خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و گفت: امروز در مناطقی از سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بارش باران را به شکل رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

او افزود: در زاگرس مرکزی نیز امروز در ساعت‌های بعد از ظهر، شاهد رشد ابر و بارش پراکنده باران در برخی از مناطق خواهیم بود.

رفیعی عنوان کرد: روز یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در ساعت‌‌های بعدازظهر احتمال بارش پراکنده وجود دارد؛ روزهای دوشنبه و سه‌‌شنبه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی در ساعت‌های بعد از ظهر، وزش باد و بارش پراکنده را خواهیم داشت.

او افزود: روز چهارشنبه نیز انتظار داریم در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار داشته باشیم و آسمان نیز صاف باشد. اما طی پنج روز آینده در شرق و جنوب‌‌شرق کشور به‌‌ویژه در شمال استان سیستان و بلوچستان در منطقه زابل پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که گاهی سبب خیزش گرد و خاک نیز خواهد شد.

رفیعی گفت: آسمان تهران نیز امروز کمی نیمه ابری است؛ گاهی وزش باد را خواهیم داشت و حداکثر دمای تهران امروز به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید که یک درجه از دیروز بیشتر است.