شناسهٔ خبر: 84869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باز پس گيری ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شانديز

hoseyni-edit-2.jpg رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه شاندیز از خلع ید و رفع تصرف ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شاندیز به ارزش ۲۴ ميليارد ريال خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سيدحسين حسيني با اعلام این خبر گفت: اين ميزان رفع تصرف طي دو عمليات رفع تصرف فوري انجام شد كه در مورد اول متصرف اقدام به تصرف و سنگ چيني اراضي ملي به ميزان ۲۰۰۰ مترمربع و ارزش ريالي ۲۰ ميليارد ريال و در مورد دوم شخص متصرف اقدام به تصرف و ديواركشي اراضي دولتي به متراژ ۲۰۰ مترمربع و ارزش ريالي ۴ ميليارد ريال کرده بودند که در دو عمليات رفع تصرف فوري نسبت به قلع و قمع مستحدثات و نيز رفع تصرف اراضی دولتی اقدام شد. 

حسيني افزود: یکی از وظایف مهم و حساس ادارات راه و شهرسازی صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و توجه ویژه به دفاع هرچه تمام تر در پرونده های حقوقی و کیفری مربوطه و پیگیری در جهت صدور اجراییه و رفع تصرفات از این اراضی است که در این راستا گشت هدفمند یگان حفاظت اراضی ملی شهرستان طرقبه شاندیز موفق شد این میزان از اراضی ملی را خلع ید و رفع تصرف کند. 

وي افزود: اين يگان ضمن جلوگيري از هر گونه تعرض و تصرف اراضي تحويلي دولتي و ملي، با اجراي ۲ حكم قضايي موفق به بازپس گيري و آزاد سازي مجموعاً يك هزار و ۸۷۲ مترمربع از اراضي دولتي و ارزش حدودي ۲۶ ميليارد و ۷۲۰ ميليون تومان شده است.    

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه شاندیز همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند. 

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوي اعلام کنند.