شناسهٔ خبر: 84886 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های استان گلستان خبر داد

آماده باش فرودگاه‌ گرگان برای کمک رسانی به زلزله زدگان گلستان/ تردد روان پروازها در فرودگاه ادامه دارد

فرودگاه گرگان مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌ ۵/۱ ریشتری در این استان، از آمادگی کامل فرودگاه گرگان برای کمک رسانی به زلزله زدگان خبر داد و تاکید کرد که تردد روان پروازها در فرودگاه ادامه دارد

علی متانت، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با یادآوری زمین لرزه ۵/۱ ریشتری که در ساعت ۲و ۴ دقیقه بامداد امروز در شرق این استان به وقوع پیوست، افزود: با توجه به اینکه شعاع محل وقوع زلزله ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر از فرودگاه فاصله داشته، در نتیجه به غیر از ثبت لرزه‌های خفیف، هیچگونه خسارتی به فرودگاه وارد نشده است.

وی گفت: مرکز وقوع این زمین لرزه روستای "قورچای" از توابع شهرستان رامیان در شرق استان گلستان بوده و روستای اطراف شهرهای رامیان، آزادشهر و خان‌ببین نیز از این زلزله متاثر شده‌اند.

متانت اظهار کرد: اکنون تردد روان پروازها در فرودگاه ادامه دارد و در فرودگاه گرگان تیم‌های امداد و نجات مستقر شده‌اند و این فرودگاه آمادگی کامل دارد تا به زلزله زدگان و تیم‌های امداد و نجات کمک رسانی کند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: هم اکنون با ستاد بحران استان گلستان در هماهنگی کامل هستیم و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۹ کیلومتری زمین در ۳ کیلومتری «رامیان»، ۹ کیلومتری «آزادشهر» و ۱۰ کیلومتری «خان ببین» رخ داده است.