شناسهٔ خبر: 84888 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

عملکرد سازمان بنادر در حوزه بندری و دریایی قابل تقدیر است/ آمادگی کامل مجلس برای همکاری با سازمان بنادر/ سازمان بنادر می تواند موجب تقویت اقتصاد ایران شود

عادل نجف زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توسعه زیرساخت های بندری و دریایی را الزام و ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: کمیسیون عمران مجلس آمادگی کامل خود را برای همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل نجف زاده با اشاره به موقعیت بی نظیر لجستیک کشور، اظهار داشت: ایران در شاهراه لجستکی دنیا قرار دارد و در صورتی که از ظرفیت های لجستیکی در حوزه حمل و نقل بین الملل اعم حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای استفاده کند قطعا می تواند زمینه ساز ترمیم GDP در اقتصاد کشور شود.

 وی ادامه داد: در حال حاضر نقش لجستکی در تولید ناخالص داخلی ۷ تا ۹ درصد است و با توجه به نقش و موقعیت ویژه ایران در حمل و نقل بین المللی اگر بتوان زیر ساخت های مورد نیاز حمل و نقل دریای، هوایی، ریلی و جاده ای را ایجاد کرد می توانیم به ۲۳ درصد نقش لجستیک در GDP برسیم.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نقش عمده ای در حوزه حمل و نقل دارد، بیان کرد: حمل و نقل دریایی جایگاه ویژه ای در اقتصاد دنیا پیدا کرده است و با توجه به صرفه اقتصادی در بخش های هزینه، زمان و مسیر باید کشور ما نیز به این مقوله توجه ویژه ای داشته باشد.

 نجف زاده افزود: با توجه به اقتدار و مزیت های دریایی و بندری کشور در سطح دنیا، باید به توسعه زیرساخت های بندری و دریایی به عنوان یک الزام و ضرورت توجه ویژه داشت.

 وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی محور فعالیت ها بخش دریایی و بندری است، گفت: توجه جدی به ارتقای زیرساخت ها، توسعه آی تی، استفاده از تکنولوژی های حمل و نقل کالا، توجه جدی به صنعت کشتی سازی، به روز شدن در حوزه دریانوردی و کشتیرانی از مهم ترین مسائلی است که باید در راستای تحقق آن گام برداشت.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: کشور ما از شمال به خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان دسترسی دارد و اتصال به به آب های آزاد و گرم دنیا از جنوب ایران مسئله ای است که باید به نحو مطلوب از آن بهره برد و ایران را به مولدترین صنعتگر حمل و نقل دریایی تبدیل کرد.

 نجف زاده با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می تواند موجب قدتمندتر شدن اقتصاد ایران شود، مطرح کرد: به همین دلیل توجه به توسعه زیر ساخت های بندری و دریایی به عنوان یک مقوله اثرگذار در پویایی اقتصاد ایران باید مدنظر قرار گیرد.

 وی با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی آمادگی کاملی برای همکاری با بدنه اجرایی دولت دارد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تسهیل قوانین و موظف کردن دستگاه های اجرایی مرتبط آمادگی این را دارد تا بهتر از قبل زمینه را برای ایجاد بنادری فعال ایجاد شود.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی مجموعه های مرتبط در بخش های مختلف کشور باید با تمام توان در راستای بهبود وضعیت حوزه بندری و دریایی ایفای نقش کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی های برتر و توان فرهیختگان کشور می تواند گره گشا باشد.

 نجف زاده ضمن تقدیر از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی، تصریح کرد: تا دست یافتن به نقطه مطلوب باید تلاش کرد و با توجه به ظرفیت لجستیکی ایران در شاهراه حمل و نقل جهانی انتظار می رود شرایط کشور بیش از پیش بهبود یابد.