شناسهٔ خبر: 84910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

۵ طرح بزرگ راه‌آهن کشور در استان فارس تعریف شده است

IMG_9110.JPG مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پنج طرح بزرگ راه‌آهن کشور به‌طول حدود دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر در استان فارس در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، جعفر زاهدی، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پنج طرح شامل، اتصال راه‌آهن یزد-اقلید، راه‌آهن شیراز-اصفهان، راه‌آهن شیراز-بوشهر، راه‌‌آهن گل‌گهر –شیراز، راه‌آهن شیراز-جهرم- لار-بندرعباس، در استان در دست مطالعه یا اجرا است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد جابه‌جایی حمل و نقل بار و مسافر در استان فارس از طریق جاده‌‌ای اتفاق می‌افتد و همچنین آمار تلفات و تصادفات جاده‌‌ای، دولت در بحث ایجاد زیرساخت ریلی بسیار مصمم است که حمل و نقل ریلی را گسترش می‌دهد.

زاهدی افزود: با توجه به محدودیت‌‌های مالی کشور، باید سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم که از طریق فاینانس بتوانیم پروژه‌های بزرگ ریلی را اجرا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در این جلسه که به‌منظور اجرایی‌‌شدن پروژه راه‌‌آهن شیراز-اهواز که همان پروژه راه آهن اتصال حوزه گازی به حوزه نفتی است، اذعان داشت: این خط ریلی به‌‌طول ۵۲۰ کیلومتر دارای توجیه اقتصادی بسیار بالایی است و امیدواریم که با پیگیری و تلاش مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز این پروژه حیاتی ریلی کشور باشیم.

شایان ذکر است، این جلسه با حضور فرمانداران شهرستان‌های ممسنی، کازرون، فراشبند و ربانی‌زاده معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مسئولان اداره‌‌کل راه‌آهن فارس، معاونان اداره‌کل راه و شهرسازی فارس و مدیرکل راه و شهرسازی فارس برگزار شد.