شناسهٔ خبر: 84928 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور خبر داد

ابهام در برقراری پرواز ترکیش ایر به ایران در ۱۱ مهر/ نرخ بلیط سفر به ترکیه با قطر ایرلاین از ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان

ترکیش ایرلاین دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور از ابهام در برقراری پرواز ترکیش ایر به ایران در مورخ ۱۱ مهر خبر داد و اظهار کرد که هم اکنون پروازها به سوی ترکیه از سوی قطر ایرلاین با نرخ بلیط ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت تردد هوایی از کشور ایران به ترکیه اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونا، ترکیه محدودیت‌های پروازی را در کشور خود اعمال کرده است و این محدویت‌ها همچنان ادامه دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ایرلاین‌های ایرانی به صورت یک طرفه به ترکیه پرواز دارند، افزود: به دلایل محدودیت‌های اعمال شده از سوی ترکیه، ایرلاین‌های ایرانی به صورت خالی به ترکیه پرواز می‌کنند و در بازگشت، مسافران را به کشور باز می‌گردانند.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور گفت: مطابق موافقت‌های انجام شده، مقرر بود که ترکیش ایر طی ماه‌های گذشته، پروازهایی را به ایران انجام دهد؛ اما در موعد تعیین شده به دلیل مخالفت ستاد کرونای ترکیه، این پروازها لغو شدند.

اسعدی سامانی عنوان کرد: اکنون ترکیش ایر زمان ۱۱ مهر را برای آغاز پروازها تعیین کرده است؛ اما به دلیل پیشینه و لغوهای گذشته، ابهام در برقراری پرواز در تاریخ اعلام شده وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: به مسافران توصیه می‌کنم که فعلا از خرید بلیط ترکیش ایر خودداری کنند؛ چون امکان لغو پروازها وجود دارد و در نتیجه ممکن است که افراد دچار خسارت شوند.

در ادامه، دبیر انجمن ایرلاین های کشور از تردد پرواز به ترکیه با هواپیماهای قطرایرلاین خبر داد و گفت: کشور ترکیه برای قطر ایرلاین امتیازی خاص برای تردد قائل شده است و مسافران می‌توانند از طریق این ایرلاین به ترکیه بروند.

وی اظهار کرد: نرخ بلیط سفر به ترکیه از طریق قطر ایرلاین حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است و طی آن هواپیما ابتدا به دوحه رفته و از آنجا به بلگراد و سپس از بلگراد به ترکیه می‌رود.