شناسهٔ خبر: 84984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده ای مازندران :

صيانت از حريم راه ها به منظور حفظ اين سرمايه ملي ضروري است

مهندس نجفی مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : صيانت از حريم راه ها به منظور توسعه آتي راه و حفظ اين سرمايه ملي ، از وظايف ذاتي عموم مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب عنوان کرد: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

وي با اظهار اين که اگر مانع ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم راه هاي استان نشويم ، در بحث ايمني با چالش جدي مواجه خواهيم شد ، اظهار داشت : سازه هاي غيرمجاز در حريم راه هاي مازندران شناسايي شده و با همکاري نيروي انتظامي و دادگستري بايد اعمال قانون شود.

مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران بر لزوم اجراي قوانين و مقررات ايمني راه ها تاکيد کرد و افزود

مردم فهيم استان قبل از هرگونه فعاليتي در خصوص ساخت و ساز در حريم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از اين اداره كل اقدام کنند.

مهندس نجفی گفت : خواستار عزم و ارادة ملي همه مردم علي الخصوص  مالكين حاشيه راهها در زمينه پاكسازي حريم راهها شد و اظهار داشت : ساخت و ساز غير مجاز در حريم راهها يعني استقبال از پيامدهاي ناگوار ترافيكي و ناامني شديد در سطح محورها و همينطور محدوديت اراضي براي توسعه و تعريض محورها كه اين مسائل مي تواند در سطح وسيع تر عاملي در جهت ركود توسعه همه جانبه اين استان سرسبز و ولايت مدار باشد.

گفتني است به استناد ماده 17 قانون ايمني راهها ، ايجاد هرگونه ساختمان و ديواركشي و تاسيسات به شعاع صد متر از انتهاي حريم راهها و حريم راه آهن هاي كشور و در طول كنارگذرهائي كه وزارت راه و شهرسازي احداث نموده يا مينمايد و يا مسئوليت نگهداري آن را به عهده دارد بدون كسب مجوز از وزارت مذكور ممنوع است.