شناسهٔ خبر: 84993 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترین اخبار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در هفته گذشته

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم ترین اخبار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را در ادامه بخوانید.

خبرنگاران پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در هفته‌ گذشته اخبار متنوعی را پوشش داده‌اند؛ اخباری که حوزه‌های مختلف فعالیت وزارت راه و شهرسازی را در بر می‌گیرد.

در ادامه برخی از مهم‌ترین اخبار تولیدی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در هفته گذشته را می‌خوانید.

 

متقاضیان دریافت ودیعه مسکن تا پایان شهریور به بانک‌ها معرفی می‌شوند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: از حدود ۴۱۰ هزارنفری که مدارک خود را بارگذاری‌ کردند ۳۳۰ هزارنفر واجدشرایط شناخته شدند که از میان واجدان شرایط ۵۴ هزار نفر به بانکها معرفی شدند. 

موافقت با الحاق "شهرک جوانان" به محدوده شهر تبریز با رعایت ۹ شرط 

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری با ارسال نامه‌ای به استاندار آذربایجان شرقی از موافقت این شورا با الحاق اراضی موسوم به شهرک جوانان به محدوده شهر تبریز خبر داد.

هزینه ۴۵۰ میلیاردتومانی دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای باقیمانده مسکن مهر طی سال گذشته و امسال ۴۵۰ میلیاردتومان هزینه کرد از اتمام مسکن مهر در ۱۳ استان کشور تا پایان شهریور خبر داد.

موافقت شرکت فرودگاه‌ها با تحویل‌گیری فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از موافقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران از تحویل گیری فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر خبر داد و اظهار کرد که مالکیت فرودگاه‌ها با این شرکت است و سازمان هواپیمایی کشور به موضوع مالکیت ورود نمی‌کند.

آغاز تحویل ۱۴۰۰۰ مسکن مهر در پردیس 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از آغاز تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در این شهر جدید از امروز خبر داد.

موقتی بودن دریافت نقدی عوارض در آزادراه تهران – شمال تا تکمیل زیرساخت های کنترل عوارض الکترونیک

معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت:  بحث دریافت وجه نقد در عوارضی های آزادراه تهران – شمال طبق هماهنگی انجام گرفته و تا حل و فصل کامل زیرساخت های کنترل دریافت عوارض به طور موقت خواهد بود.

تکمیل و تحویل فاز ۲ طرح توسعه حرم حضرت معصومه در تیر ۱۴۰۰ 

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی برنامه تحویل دو پروژه ویژه سازمان مجری را که شامل فاز ۲ طرح مطالعه و توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) اعلام کرد.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری كشور تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند 

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری كشور با هدف همكاری در زمینه‌های مختلف علمی- پژوهشی و فنی- مهندسی با رویکرد مدیریت بحران تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد کردند.

خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۵۰ ساختمان مسکونی در روستاهای رامیان/ "قورچای" کانون زلزله 

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۵۰ ساختمان مسکونی در روستاهای شهرستان رامیان خبر داد.

تمام راه‌های استان گلستان بعد از زلزله باز بوده و مسیر مسدود نداریم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمامی محورهای استان بعد از زلزله رخ داده باز بوده و مسیر بسته‌ای نداریم.

آماده باش فرودگاه‌ گرگان برای کمک رسانی به زلزله زدگان گلستان

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌ ۵/۱ ریشتری در این استان، از آمادگی کامل فرودگاه گرگان برای کمک رسانی به زلزله زدگان خبر داد و تاکید کرد که تردد روان پروازها در فرودگاه ادامه دارد.

عملکرد سازمان بنادر در حوزه بندری و دریایی قابل تقدیر است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توسعه زیرساخت های بندری و دریایی را الزام و ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: کمیسیون عمران مجلس آمادگی کامل خود را برای همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می کند.

۶۵۰۰۰ متقاضی مسکن ملی در بانک‌ها افتتاح حساب کرده‌اند

مدیر امور اعتبارات بانک مسکن ضمن اعلام این مطلب که واجدان شرایط به تدریج به بانک‌ها معرفی شده و با افتتاح حساب نسبت به واریز وجوه اولیه مسکن ملی، اقدام کرده اند از افتتاح حساب ۶۵۰۰۰ متقاضی مسکن ملی در بانک‌ها خبر داد.

مرحله پنجم بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در کشور

 با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن، مراسم پنجمین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید با ورود ۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی برگزار شد.

قطع وابستگی صنعت ریلی به خارج از کشور در مهرماه 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در مهرماه صنعت ریلی کشور به طور کامل از خارج از کشور بی‌نیاز خواهد شد.

برنامه ریزی برای بهره برداری از ۲ هزار دستگاه ناوگان ریلی 

وزیر راه و شهرسازی گفت :امسال از ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان ریلی بهره برداری خواهد شد.

زمین ۷۷ هزار واحد مسکن ملی به شکل گروهی به واجدان شرایط واگذار شد

معاون مسکن و ساختمان ضمن تسریع در ساخت مسکن ملی، از واگذاری و یا در شرف واگذاری اراضی ۱۱۵ هزار واحد مسکن ملی به شکل گروهی به واجدان شرایط خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت و ساز مسکن ملی به شکل گروهی برای متقاضیان ثبت نام کننده مسکن ملی ساخت ۳۰۰ پروژه معادل ۵۴ هزار واحد آغاز شده است که بخشی از آنها به زودی افتتاح خواهند شد.

اجرای فاز دوم طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی

مدیركل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان گفت : گستره طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی ، پهنه های بندری و طرح توسعه، بندر خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاقی را در قالب ایجاد شهر لجستیکی خلیج فارس مورد مطالعه قرار می گیرد .

بسته های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی/ تخفیفات بی نظیر بندر چابهار در زنجیره حمل و نقل دریایی

بهروز آقایی از ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات بی نظیر بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی خبر داد. 

پرداخت وام ودیعه مسکن به اجاره‌نامه‌های رسمی اول فرودین ۹۹ به بعد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با حضور در شبکه خبر به سوالان شهروندان در خصوص وام ودیعه مسکن و طرح اقدام ملی مسکن، پاسخ داد.

دعوت از شرکت‌های دانش بنیان برای مشارکت در طرح‌های مرکز جهادی پیشرفت

مدیرعامل شرکت ر اه آهن از ساخت ۴ هزار قطعه ریلی از سوی تولیدکنندگان داخل خبر داد و از شرکت‌های دانش بنیان به منظور مشارکت در طرح‌های مرکز جهادی پیشرفت، دعوت به عمل آورد.

اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان در حال تکمیل است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان در حال تکمیل است از ارسال پیامک به یک و نیم میلیون مالک که دارای بیش از یک واحد مسکونی هستند خبر داد و گفت: قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تکمیل‌ و تقلیل شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند و موثر واقع شود.

ابهام در برقراری پرواز ترکیش ایر به ایران در ۱۱ مهر/ نرخ بلیط سفر به ترکیه با قطر ایرلاین از ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان 

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور از ابهام در برقراری پرواز ترکیش ایر به ایران در مورخ ۱۱ مهر خبر داد و اظهار کرد که هم اکنون پروازها به سوی ترکیه از سوی قطر ایرلاین با نرخ بلیط ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

سازمان هواشناسی و دانشگاه تهران، همکاری‌هایشان را گسترش می‌دهند 

سازمان هواشناسی کشور و دانشگاه تهران با هدف استفاده از امکانات و تجهیزات، تبادل دانش و تجربه و انجام پروژه‌های تحقیقاتی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مذاکره برای برقراری مجدد پروازهای ایرلاین ترکیش با مجلس و وزارت امورخارجه / شروع پروازها از ۱۱ مهر قطعی نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ درخصوص پروازهای ایرلاین ترکیش از یازدهم مهرماه در حال مذاکره با مجلس و وزارت امورخارجه هستیم اما فعلا برقراری این پروازها قطعی نیست.

امکان بازررسی از هواپیماها و فرودگاه‌ها بدون محدودیت وجود دارد/ همه ایرلاین‌ها موظف به رعایت ابلاغیه‌های مربوط به کرونا هستند

رییس سازمان هواپیمایی کشوری به صورت سرزده از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هواپیماها بازدید کرد.

استقلال کمیته بررسی سوانح از سازمان هواپیمایی کشوری در دستور کار است 

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: استقلال کمیته بررسی سوانح از سازمان هواپیمایی کشوری در دستور کار است.

آمادگی شورای‌عالی شهرسازی و معماری برای تشکیل کارگروه مشترک با شورای‌عالی استان‌ها/ نمایندگان شوراها بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران نظارت کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای تشکیل کارگروهی مشترک با نمایندگان شورای‌عالی استان‌ها خبر داد.

۳۰ شهریور آخرین مهلت تکمیل ثبت‌نام و بارگذاری مدارک موردنیاز متقاضیان مسکن ملی/زمان تکمیل مدارک تمدید نمی‌شود 

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: مهلت تکمیل ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن و بارگذاری مدارک در سامانه طرح اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir تا ۳۰ شهریور است و این زمان تمدید نخواهد شد.

۲۴ شهریور آخرین فرصت حائزان شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که حائز شرایط دریافت این تسهیلات شده اند، صرفا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۴ شهریور فرصت دارند، با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن جهت تکمیل ثبت نام و بارگذاری مدارک موردنیاز خود اقدام کنند.

دو مزيت تخفیفات تعرفه ای سازمان بنادر به منظور توسعه صادرات و ترانزیت/ بازگشت ارز مورد نياز صادركنندگان و واردكنندگان كالا

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان کالا ؛همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا را دو مزیت حاصله از تخفیفات تعرفه ای سازمان بنادر ودریا نوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت عنوان کرد .

بازارهای صادرات مصالح و تاسیسات ساختمان در اختیار ایران است

وزیر راه و شهرسازی در بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان بر صنعتی‌سازی در حوزه مسکن و ساختمان تاکید کرد و گفت: صنعتی‌سازی راهکاری برای کوتاه‌کردن دوره ساخت، افزایش تاب‌آوری در ساختمان‌ها و افزایش کیفیت است که در حوزه ساختمان و مسکن در دستور کار دولت قرار دارد.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان افتتاح شد 

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از امروز ۲۰ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، آغاز به کار کرد.