شناسهٔ خبر: 85105 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست ویدیوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل آذربایجان مطرح شد

زمینه مراودات تجاری ایران و آذربایجان فراهم می‌شود/ زیرساخت‌ها و ارتباطات ریلی منطقه‌ای گسترش می‌یابد

نشست ویدئوکنفرانس وزیر راه وشهرسازی با وزیر حمل ونقل آذربایجان وزیر راه و شهرسازی کشورمان در نشست ویدیوکنفرانسی با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوریهای پیشرفته جمهوری آذربایجان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش زیرساخت ها و ارتباطات ریلی منطقه ای، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز دوشنبه ٢٤ شهريور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با رامین قلی زاده وزیر حمل ونقل،ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان از طريق ويدئو كنفرانس در خصوص روابط و همکاریهای حملی و نقلی میان دو کشور گفتگو کردند.

دو طرف با اشاره به حمايت و تاكيد روسای جمهور دو كشور بر لزوم توسعه همکاریهای در زمینه های حمل و نقلی و ترانزیتی، ابراز امیدواری کردند با تكميل پروژه های مشترک بتوانند همکاریهاي في مابين را گسترش دهند. 
تأكيد طرفين بر احداث پل مشترك خودرویی بر روی رودخانه آستاراچای در آستارا ، ضرورت تکمیل و بهره برداري كامل از پایانه ریلی آستارا- آستارا، با توجه به ظرفيت و نقش ان در  جابجايي کالا و همچنين احداث خط آهن رشت - آستارا از موضوعات دیگر مورد مذاکره میان وزرای دو کشور بود.
 اسلامی پزیر راه و شهرسازی کشورمان در این ملاقات در مورد خطوط راه آهن در ايران و اتصال آن تا اغلب بنادر جنوبی کشور و نيز ظرفیت گسترده راه آهن كشورمان در مسیرهای شمال – جنوب  و شرق - غرب و اتصال آن به راه اهن های کشورهای همسایه توضیحاتی ارائه و بر امادگي كشورمان به منظور بهره برداری ازامکانات یکدیگر تاکید کرد.