شناسهٔ خبر: 85126 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

صدور مجوز فعالیت برای حداقل پنج شرکت بزرگ مقیاس هوشمند تا پایان سال ۹۹

غلامحسین دغاغله مجوز فعالیت یک شرکت بزرگ مقیاس حمل‌ونقل هوشمند در بخش حمل و نقل جاده‌ای كالا صادر شده و تا پایان سال جاری مجوز فعالیت برای حداقل چهار شرکت دیگر نیز صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالای این سازمان ضمن اعلام خبر فوق افزود: كلیه شركت‌های دارای پروانه فعالیت حمل‌ونقل سراسری در صورت فراهم نمودن شرایط و امكانات مطابق دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره برداری از شركت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند كالا، می‌توانند مجوز شركت بزرگ مقیاس را دریافت كنند.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح تأسیس شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند بیان داشت: در این طرح علاوه بر امکان استفاده حداكثری از فناوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند، ارتقای بهره‌وری ناوگان با جلوگیری از ترددهای اضافی کامیون‌ها و به‌کارگیری ظرفیت بازار‌گاه‌های الكترونیكی و اینترنتی بار در كشور، امكان به‌کارگیری سبد متنوعی از ناوگان با ظرفیت‌های متفاوت برای حمل همه نوع كالا و محمولات فراهم می‌شود.

دغاغله در ادامه گفت: با راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند نه تنها میزان عملكرد و بهره‌وری ناوگان به‌کار‌گرفته‌شده توسط شركت افزایش می‌یابد، بلکه فعالیت لجستیكی در چرخه حمل‌ونقل تقویت می‌شود و سرعت در ارائه خدمات افزایش خواهد یافت. همچنین امكان رصد و كنترل فعالیت‌های انجام‌گرفته توسط شركت حمل‌ونقل سراسری و بازارگاه نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای «عدالت در قیمت گذاری و كاهش واسطه گری و دلالی در حمل‌ونقل كالا» را یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهار داشت: پرداخت الكترونیك كرایه راننده به محض رسید شدن كالا در مقصد الزامی است و با آغاز به کار شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند دسترسی رانندگان به صاحبان كالا از طریق این شرکت‌ها تسهیل و امكان به‌کارگیری بهترین ارائه‌دهنده خدمات حمل بار (راننده و ناوگان) برای هر سفارش فراهم می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: امید است با بهره‌برداری از این طرح گام موثر و محکمی در راستای همسو شدن منافع شرکت‌ها و رانندگان با منافع شرکت‌های هوشمند برداشته شود و شاهد تأمین ایمنی رانندگان، وسایل نقلیه و محمولات آن‌ها باشیم.