شناسهٔ خبر: 85130 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی سازمان بنادر اعلام کرد:

طرح ساماندهی تمامی بنادر کوچک؛ تا پایان سال/ تصویب طرح جامع ۶ بندر کوچک/ لزوم اتصال بنادر کوچک به بنادر بزرگ در راستای توسعه مناطق ساحلی/ تأمین نیازهای توسعه بنادر کوچک و بزرگ در بسترهای جداگانه

محمدرضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تاکنون طرح جامع یا ساماندهی ۶ بندر کوچک به تصویب رسیده است، از تدوین و تصویب طرح های ساماندهی تمامی بنادر کوچک تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله یار با اشاره به اینکه سیاست این سازمان تمرکز ویژه و توجه بیش از پیش به بنادر کوچک است، اظهار داشت: انجام اقدامات تکمیلی و زیرساختی در بنادر کوچک در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به اینکه این بنادر می توانند ایفای نقش چندگانه داشته باشند از نظر سازمان بنادر و دریانوردی بسیار مهم تلقی می شوند.

وی ادامه داد: بنا بر وابستگی شدید بنادر کوچک به اقتصاد محلی و منطقه ای و بالعکس؛ ضرورت دارد تاثیرگذاری آنها بر اقتصاد محلی، قابلیت شبکه ای کردن و اتصال آنها به بنادر بزرگتر مدنظر قرار گیرد تا شاهد رونق هرچه بیشتر مناطق ساحلی باشیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طرح های ساماندهی در حوزه بنادر کوچک تعریف شده است و تا پایان سال تمام بنادر کوچک دارای طرح جامع یا ساماندهی می شوند، عنوان کرد؛ پروژه های توسعه ای در افق های پنج ساله تعریف شده است و در سه مقطع پنج ساله به مدت ۱۵سال مورد بازنگری قرار می گیرند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه هم اکنون طرح جامع یا ساماندهی چند بندر کوچک نهایی شده و به تصویب هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی رسیده است، گفت: بنادر تیاب، جاسک، هرمز و سیریک، اروندکنار و شیو از جمله این بنادر هستند و سازمان بنادر و دریانوردی گام بلندی از تقاضا محور بودن به سمت برنامه محور شدن نیازها برداشته است.

اله یار با اشاره به اینکه بنادر بزرگ در یک بستر و بنادر کوچک نیز بستری جداگانه ساماندهی می شوند، اظهار داشت: نیازهای توسعه ای بنادر در بخش های عمرانی، تاسیسات و تجهیزات، ابنیه و... مدنظر قرار گرفته است.