شناسهٔ خبر: 85145 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با پیگیری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد

از امروز ۲۶ شهریور؛ بازگشت پروازهای فرودگاه چابهار به روال گذشته/ مشکلات فنی فرودگاه برطرف می شوند

چابهار 2 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پی تعطیلی پروازهای مسافربری فرودگاه چابهار – بندرکنارک، از این فرودگاه بازدید میدانی کرد و پس از رایزنی با مسئولان مربوطه، اعلام کرد که این فرودگاه از ۲۶ شهریور به صورت موقت بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پی تعطیلی پروازهای مسافربری فرودگاه چابهار – کنارک که به علت مشکلات فنی رخ داده بود، به بندر چابهار رفت و از برج مراقبت، دستگاه‌های کمک ناوبری، برج مراقبت پرواز و مرکز مدیریت سوخت فرودگاه کنارک به طور میدانی بازدید کرد.

وی طی این بازدید اظهار کرد: با رفع نواقص و هماهنگی با مسوولان مختلف کشوری، استانی و محلی چابهار - کنارک، مجددا فرودگاه بازگشایی شده و پروازها به روال قبل باز خواهند گشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این فرودگاه از روز ۲۶ شهریور به صورت موقت بازگشایی می‌شود.

وی افزود: همچنین روز شنبه ۲۹ شهریور  در راستای ‌رفع مشکلات و مسائل فرودگاه چابهار، جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌مسافرانی که در چند روز اخیر به دلیل مشکلات‌ فرودگاه چابهار دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند پرداختی‌های خود را بابت بلیت دریافت کنند. شرکت‌های هواپیمایی نیز موظف هستند، مبالغ بلیت را به مسافران برگردانند‌ یا اینکه بلیت دیگری برای مسافران صادر کنند.

دهقانی زنگنه یادآور شد: فرودگاه چابهار از چند روز پیش بدون اطلاع قبلی به مسافران تعطیل شده بود و همین موضوع مشکلات زیادی را برای مسافران بوجود آورد.

وی افزود: بازدیدها به همراه هیئتی از نیرو‌های وزارت دفاع، نهاجا و شرکت عقاب عسلویه و‌ مسئولان محلی انجام شده است.

گفتنی است که ۱۱شهریور فرودگاه کنارک (چابهار) اعلام کرد که به دلیل نارسایی و پوسیدگی لوله‌های سوخت، پروازها تا اطلاع ثانوی در این فرودگاه تعطیل است و این فرودگاه از روز پنجشنبه ۲۰ شهریور تعطیل و تمامی پروازها به این فرودگاه لغو شد.

 فرودگاه کنارک- چابهار متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و چند سالی است که در اختیار بخش تجاری (عقاب عسلویه) برای رشد و شکوفایی این منطقه قرار داده شده است.

در ۴۰ سال گذشته پایگاه شکاری نیروی هوایی کنارک به‌ عنوان فرودگاه نظامی در چابهار مورد استفاده قرار می‌گرفت که با چابهار فاصله‌ای حدود ۵۰ کیلومتر دارد.