شناسهٔ خبر: 85159 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد

ضرورت تعریف یک سازمان یا کمیته اجرایی برای مجموعه شهری مهرگان

1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به این که ساکنان مهرگان باید حس تعلق مکان پیدا کنند که در این شهرک هویت شکل گیرد گفت: یک سازمان یا کمیته اجرایی برای مجموعه شهری مهرگان باید تعریف کنیم که با هماهنگی استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شده و وجاهت قانونی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین) ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جریان بازدید از ناحیه شهری مهرگان داشت و بررسی مشکلات این ناحیه گفت: مشکلات زیادی در ناحیه شهری مهرگان مطرح است ولی ما اگر چشم انداز و پیش بینی آینده درستی از مهرگان نداشته باشیم همیشه به دنبال این هستیم که مشکلات را به صورت آنی و روزمره حل کنیم که مسلما همیشه ما از سرعت رشد و توسعه شهری عقب خواهیم ماند.

وی در ادامه افزود: ما باید برای ساکنین ۵۰ هزار نفری مهرگان که در آینده نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر نیز خواهند رسید امکانات را فراهم کنیم و برای سرنوشت اقتصادی، اجتماعی، محیطی و کاربردی این مجموعه شهری باید حتماً برنامه‌ریزی داشته باشیم و در آن راستا حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که ساکنان مهرگان باید حس تعلق مکان پیدا کنند که در این شهرک هویت شکل گیرد گفت: یک سازمان یا کمیته  اجرایی برای مجموعه شهری مهرگان باید تعریف کنیم که با هماهنگی استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شده و وجاهت قانونی داشته باشد.

مبارک قدم ادامه داد: این سازمان اجرایی می تواند متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری محمدیه، شورای شهر محمدیه و نماینده فرمانداری به عنوان نماینده دولت در سطح شهرستان باشد که به طور مرتب مسائل و مشکلات شهرک مهرگان را رصد کند و با مردم در ارتباط باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در خصوص امکانات زیرساختی و رفاهی مهرگان باید سرعت بیشتر و برنامه‌ریزی داشته باشیم، ایستگاه آتش‌نشانی باید امسال تکمیل شود، در بحث تکمیل مدارس علاوه بر واگذاری زمین رایگان به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان تعهد اتمام اسکلت و سفت کاری را برای ۵ مدرسه داده ایم، همچنین یک مجموعه تجاری نیز در حال ساخت داریم و یک کلانتری که انشالله در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص پارک بانوان که در حال احداث می باشد انشالله با مساعدت، ده هزار متر مربع به متراژ پارک اضافه خواهیم کرد و در خصوص حضور بانکها در مهرگان ما حتماً دو بانک به زودی در مهرگان خواهیم داشت، بانک مسکن که مستقیم در بحث وام های مسکن های مهر حضور دارند به زودی یک شعبه در مهرگان احداث خواهد کرد و چند بانک دیگر درخواست احداث شعبه را داده‌اند که در حال بررسی است.

مبارک قدم در ادامه گفت: همچنین در بحث بانوان سرپرست خانوار در شهرک مهرگان که مشکلات مالی دارند نیز می توانیم یک زمین در اختیار شهرداری قرار دهیم و شهرداری مهرگان در آن یک مرکز خود اشتغالی را دایر کنند تا با هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای بتوانند در آنجا آموزش مهارت داده و کسب درآمد کنند.

وی با مطرح کردن این موضوع که مشکل تردد در مهرگان بسیار مهم و جدی است خاطر نشان کرد: در هر صورت اکثر ترددها در شهرک مهرگان از طریق آزادراه اتفاق می‌افتد که حائز اهمیت است و چون پرداخت عوارضی برای ساکنین مهرگان مشکل و به نوعی عدالت در پرداخت عوارض نیز رعایت نمی شود، به همین منظور با توجه به پیشنهاد های مختلف که عنوان شد نهایتا به پرداخت عوارض به صورت پیمایش مسیر در دستور کار قرار دادیم، یعنی خودروها بر اساس کیلومتری که از آزادراه استفاده می کنند عوارضی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی مشکل حل شده است و پرداخت عوارضی ساماندهی شده و تنها در بخش سواری‌های شخصی نیاز است کل سیستم به صورت یکپارچه عمل کند یعنی سه تا ایستگاه نیاز است که بین قزوین تا کرج ایجاد شود دوربین ها نصب شود تا به صورت هوشمند عوارضی را محاسبه کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان با اشاره به این که، دلیل تاخیر پیمایشی کردن عوارضی مشکلات مختلف دارد که در حال حل است، خاطر نشان کرد: محل نصب دوربین ها باید به تایید دو استاندار قزوین و البرز برسد و همچنینن مجوزهای مربوطه از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه گرفته شود که در حال حاضر دکل‌های دوربین ها نصب شده است و به دنبال کارهای تکمیلی نصب دوربین های پلاک زن هستند که همه این موضوعات در حال اجرا است