شناسهٔ خبر: 85162 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های استان بوشهر خبر داد

احداث نخستین آشیانه پرواز فوق سبک در بوشهر/ امکان راه‌اندازی ایر تاکسی هوایی با پشتیبانی بخش خصوصی

بوشهر 2 مديرکل فرودگاه‌های استان بوشهر از احداث نخستین آشیانه پرواز فوق سبک در فرودگاه بوشهر خبر داد و اظهار کرد که در صورت پشتیبانی بخش خصوصی، امکان راه‌اندازی ایر تاکسی هوایی در این فرودگاه وجود دارد.

کمال دهقان منشادی، مدیر کل فرودگاه‌های استان بوشهر در گفت‌وگو  با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر ضرورت ايجاد زيرساخت در صنعت هوانوردی عمومی فرودگاه بوشهر تاکید کرد و گفت: اکنون نخستين آشيانه پرواز فوق سبک با همکاری اداره کل بنادر و دريانوردی در اين فرودگاه راه اندازی شده است تا زمينه برای سرمايه‌گذاری شرکت‌ها در بخش هوانوردی عمومی فراهم شود.

وی افزود :  هزینه ساخت این آشیانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده است و در جریان ساخت این آشیانه، جز در مراحل اداری‌، با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

دهقان منشادی اظهار کرد: در همین راستا یک شرکت هواپیمایی وارد این بخش شده و در حال حاضر کارهای ثبت آن به اتمام رسیده‌است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: هم اکنون این آشیانه پرواز های آموزشی و تفریحی را پوشش می‌دهد و با همکاری بخش خصوصی در آینده قابلیت پشتیبانی از ایر تاکسی را نیز دارد .

 وی یادآور شد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه رعایت می‌شود و مراحل ضدعفونی و نظارت بر پروتکل‌ها به طور منظم انجام می‌شود.