شناسهٔ خبر: 85221 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده خوزستان اعلام شد

عقد قرارداد بانک‌ها با ۳۲۴۸۲ مالک برای پرداخت تسهیلات سیل/توزیع بیش از ۶۴۰۰۰ تن سیمان و میلگرد بین سیل‌زدگان

بازسازی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده استان را اعلام کرد و از عقد قرارداد بانک ها با ۳۲ هزار و ۴۸۲ مالک برای پرداخت تسهیلات بازسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، روند بازسازی واحدهای سیل‌زده استان را اعلام کرد و با یادآوری این مطلب که ۲۵ هزار و ۸۴۷ واحد در سیل سال ۹۸ خسارت دیدند که ۲۰ هزار و ۲۷۶ واحد تعمیری و ۵ هزار و ۵۸۶ واحد احداثی شناسایی شدند، گفت: بر اساس آخرین آمار و با احتساب معیشتی‌ها  ۳۳ هزار و ۹۲۸ مالک به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که تاکنون با ۳۲ هزار و ۴۸۲ نفر قرارداد دریافت تسهیلات به امضا رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از پرداخت ۲۱۴ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان کمک بلاعوض با احتساب معیشتی‌ها به ۴۱ هزار و ۱۷۲ نفر در استان خبر داد و افزود: تعمیرات ۱۹ هزار و ۸۵۰ واحد سیل‌زده آغاز شده که تاکنون ۱۹ هزار و ۵۷۶ واحد به اتمام رسیده است.

انصاری ادامه داد: احداث واحدهای تخریبی نیز آغاز شده است که تاکنون، آواربرداری از ۳ هزار و ۵۲۶ واحد، پی‌کنی از ۵ هزار و ۴۹۲ واحد، اجرای فوندانسیون ۵ هزار و ۳۴۳ واحد، اجرای اسکلت ۵ هزار و ۲۶۱ واحد، اجرای سقف ۵ هزار و ۳۶ واحد، دیوارچینی ۵ هزار و ۲۱۰ واحد به اتمام رسیده است.

به گفته وی، تاکنون ۸ هزار و ۹۱۹تن میلگرد رایگان و ۵۵ هزار و ۲۲۹ تن سیمان بین سیل‌زدگان استان توزیع شده است.