شناسهٔ خبر: 85266 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت؛

برگزاری نشست دوم کارگروه ستاد ویژه خوزستان در حوزه راه

نشست دوم کارگروه ستاد ویژه خوزستان در حوزه راه دومین نشست کارگروه ستاد ویژه خوزستان در حوزه راه با حضور با حضور سیدحسین میرشفیع، مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین نشست کارگروه ستاد ویژه خوزستان در حوزه راه با حضور با حضور سیدحسین میرشفیع، مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه برگزار شد. 

در این جلسه که نمایندگان شرکت راه‌آهن، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اداره کل راهداری استان خوزستان، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی ایران و همچنین مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند، آخرین مراحل انجام پروژه‌های استان خوزستان و وضعیت پیشرفت آن‌ها مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت. 

در حوزه پروژه‌های ساخت جاده‌ در استان خوزستان در ابتدای جلسه نماینده شرکت ساخت‌و توسعه زیربناهای حمل و نقل به ارائه گزارشی در بحث اقدامات انجام گرفته در برخی محورهای در حال ساخت این استان از جمله رامهرمز – بهبهان، کمربندی ماهشهر، اهواز – ایذه، ایذه – کردگان، مسیر چذابه، کمربندی آبادان – خرمشهر – شلمچه، کمربندی اندیمشک پرداخت. حل مشکلات اعتباری، تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها از جمله مواردی بود که با حضور مشاور وزیر بر انجام آن‌ها تاکید شد. 

محمدرضا الهیار، معاونت مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه این نشست اشاره‌ای به برخی مشکلات در انجام و تکمیل پروژه‌های این سازمان در بنادر استان خوزستان و همچنین مسیرهای منتهی به آن داشت. حل مشکلات قراردادها و تامین قیر و آسفالت در تکمیل مسیرهای منتهی به بندر و همچنین توسعه زیرساخت‌های بنادر این استان از جمله مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت. همچنین طرح ساماندهی بنادر کشور از جمله بنادر خوزستان تا افق ۱۴۰۴ دیگر موردی بود که معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به آن اشاره داشت.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان به ارائه گزارشی بابت بیش از ۱۷ هزار کیلومتر محورهای استان پرداخت. با توجه به نیاز ۱۶۰۰ میلیارد تومانی راه‌های استان برای حفظ و نگهداری و تخصیص تنها ۵ درصد از این میزان، افزایش اعتبارات از جمله خواسته‌های راهداری استان بود که در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر انجام گرفت. طرح ابرار، پروژه‌های راه‌های روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد. 

پروانه سهرابی به عنوان نماینده شرکت فرودگاه‌ها و مدیرکل فرودگاه آبادان دیگر دعوت شده به این نشست بود که در بحث شرایط حمل و نقل هوایی استان در ابتدا بر لزوم احداث یک باند موازی در فرودگاه اهواز تاکید داشت. گزارشی در مورد تکمیل سالن جدید فرودگاه آبادان و تجهیز سالن قدیمی برای توسعه ترانزیت دیگر مواردی بود که سهرابی به آن اشاره داشت. همچنین بحث صادرات و واردات از طریق خط هوایی از فرودگاه آبادان به روسیه و بصره مورد دیگری بود که در خصوص آن بحث و تبادل نظر انجام گرفت. 

در بحث ریلی نیز نماینده شرکت راه‌آهن با اشاره به در حال تهیه بودن طرح ریلی کل استان خوزستان به توضیحاتی درخصوص پروژه‌های اصلی ریلی اهواز – سربندر و اهواز – اندیمشک پرداخت. بحث افتتاح ریل‌باس شهری اهواز که مراحل پایانی کار خودش را طی می‌کند دیگر موردی بود که از سوی مشاور وزیر راه و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت. سایت لجستیک اندیمشک و  جانمایی درست آن، سرمایه‌گذاری در ایستگاه راه‌آهن اهواز از جمله موارد دیگری بودند که در این نشست در مورد آن بحث شد. 

در ادامه نماینده سازمان هواشناسی در این جلسه به ارائه گزارشی از مشکلات این سازمان در استان خوزستان پرداخت که از جمله آن تجهیز هرچه سریع‌تر ایستگاه‌ها در استان با تامین اعتبار بود. همچنین لزوم تامین اعتبار برای سامانه‌های هشدار سیل و تامین تجهیزات لازم از جمله موارد دیگری بود که طبق اعلام مشاور وزیر راه و شهرسازی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.