شناسهٔ خبر: 85305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشکل ۳۰ ساله پروژه امامزاده حسین (ع) قزوین باید در اسرع وقت مرتفع شود

1.jpg معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مشکل اجرایی پروژه توسعه و مرمت صحن امامزاده حسین (ع) قزوین باید با تخصیص اعتبارات لازم و همکاری دستگاه‌های ذیربط در اسرع وقت مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین) مهدی عبوری روز پنجشنبه در جلسه بازآفرینی بافت فرسوده شهری قزوین که در دفتر آیت‌الله مجید تلخابی، نماینده مردم استان در خبرگان رهبری و با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، رییس کل دادگستری، دادستان، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولین برگزار شد، تصریح کرد: اگرچه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال رعایت قوانین و مقررات وضع شده در حوزه بافت فرسوده از سوی مجلس شورای اسلامی است و اینکه این نوع قوانین خاص کشور ما نبوده و در همه جای دنیا نیز وجود دارد اما باید کاری کنیم تا مردم ساکن در چنین بخش‌هایی با مشکل روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه قزوین خاستگاه بزرگانی چون شیخ بهایی، و شهدایی چون رجایی، بابایی و لشگری بوده، تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود نبود تصمیم گیری واحد شهری در برنامه‌ها است که این مساله با هم‌اندیشی دستگاه‌های ذیربط باید مرتفع شود و اگر قانون برای همه مسایل تعیین و تکلیف کرده، در صورت وجود هر اشکالی نمایندگان مجلس با تصویب قوانین لازم و جدید باید ورود جدی به این نوع موضوعات پیدا کنند.

وی از امامزاده حسین (ع) قزوین به عنوان میعادگاه بزرگ معنوی یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه این مکان مذهبی پایگاه مهم مردم قزوین در مناسبت‌های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس بوده و همجواری آن با مزار شهدا، مکانی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود و به همین لحاظ باید کمک کنیم تا ضمن آنکه دستگاه‌های ذیربط به وظایف محوله خود در این رابطه اقدام می‌کنند، هرچه سریع‌تر مسایل و مشکلات آن را نیز مرتفع کرد.

عبوری ادامه داد: با توجه به آزادسازی اراضی باقیمانده برای تملک در طرح توسعه این مکان مقدس و نیاز به اعتبار ۸۵ میلیارد تومانی آن، اداره کل راه و شهرسازی با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونت عمرانی استانداری، اوقاف و شهرداری و با نظارت دادگستری اقدام به تهیه و فروش زمین مورد نیاز اقدام کرده و وزارت راه و شهرسازی نیز هزینه مرمت و بازسازی صحن ۱۱ هزار متر مربعی این مکان را نیز عهده‌دار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: موضوع مهم در بخش توسعه و مرمت این مکان مقدس باید در وهله نخست انجام تملکات باقیمانده باشد تا در اسرع وقت صورت گیرد و سپس مرمت و احداث صحن اصلی آن عملیاتی شود تا در دهه مبارک فجر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

در ادامه این جلسه، معاون وزیر راه از خانه‌های تاریخی شرکت بازآفرینی، امامزاده حسین (ع) و محله سردار قزوین بازدید به عمل آورد.