شناسهٔ خبر: 85319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب سه طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی چهارمحال و بختیاری

DM2A9924.1.jpg معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان از تصویب سه طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، صغری محمدعلیزاده با اعلام این مطلب گفت: در این جلسه که به ریاست استاندار محترم و با حضور دستگاه های اجرایی و شهرداران عضو کارگروه و همچنین مشاورین برگزار شد، طرح جامع شهر سامان(تجدیدنظر و بازنگری وضع موجود)، الحاق یک هکتار اراضی دولتی فرخشهر به محدوده شهر در راستای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین نیروگاه خورشیدی سفیددشت به تصویب رسید. وی افزود: طرح جامع شهر سامان با جمعیت پیشنهادی ۱۸۴۰۶ نفر و نرخ رشد ۲ درصد در افق سال ۱۴۱۰ و مساحت محدوده ۳۷۷ هکتار وضع موجود توسط مشاور در جلسه تشریح شد و با رفع ایرادات توسط اعضاء جلسه به تصویب رسید. خانم محمدعلیزاده ادامه داد: شهر فرخشهر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن با کمبود زمین در محدوده شهر مواجه بود و به این خاطر طرح الحاق زمین از اراضی دولتی به محدوده شهر به مساحت یک هکتار با ظرفیت زمین جهت ساخت ۱۶۰ واحد مسکونی ارائه و به تصویب کارگروه رسید. طی برنامه ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن، ۱۵۷ واحد مسکونی برای فرخشهر در نظر گرفته شده است و تاکنون ۲۱۸ نفر متقاضی در این شهر ثبت نام کرده‌اند.

وی همچنین نیروگاه خورشیدی در بخش اراضی ملی پلاک شادیخوار شهر سفیددشت را از دیگر طرح های مطرح شده در کارگروه عنوان کرد که اجرای این طرح به مساحت ۱۰ هکتار و زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع مصوب شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص روند تصویب طرح های پیشنهادی به دبیرخانه کارگروه نیز گفت: طرح های پیشنهادی پس از طی مراحل قانونی و اخذ استعلامات لازم در جلسات مختلف کمیته کار کارگروه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و در نهایت جهت تصویب به جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ارائه می شود.