شناسهٔ خبر: 85346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه استانی بررسی طرح اقدام ملی مسکن برگزار شد

اقدام ملی البرز جلسه استانی هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن به ریاست معاون عمرانی استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) استان البرز جلسه استانی هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن به ریاست معاون عمرانی استانداری البرز برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گزارش جامعی از آخرین وضعیت ثبت نام و افتتاح حساب متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن به تفکیک شهرستانهای استان البرز ارائه نمود و بیان داشت  ۱۶۷۶۴ واحد مورد تائید سامانه وزارت راه و شهرسازی به استان اعلام شده است که ۱۳۹۸ نفر افتتاح حساب نموده اند .

مهندس رضایی هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی تمام نهادهای ذیربط دانست و گفت با توجه به دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر تشکیل کمیته ویژه مسکن به ریاست استانداران کشور، اداره کل اقتصاد و دارایی مکلف شده است با استفاده از سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی (سادا) نسبت به ارائه گزارش اراضی دستگاههای دولتی به طرح ملی مسکن اقدام نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین گفت فرمانداران و شهرداران اراضی همجوار و یا داخل محدوده که قابلیت الحاق یا تغییر کاربری را دارند معرفی نمایند تا با اقدامات لازم بتوان قدمی روبه جلو در راستای تامین مسکن در استان البرز برداریم.

 سپس فرمانداران، شهرداران شهرهای مرتبط با طرح اقدام ملی مطالبی را بیان داشتند و سئوالاتی را مطرح نمودند که مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و معاون استاندار به این سوالات پاسخ لازم و راهکار مناسب ارائه نمودند.

در پایان معاون عمرانی استانداری البرز از خدمات و عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به ویژه مهندس رضایی در راستای اهتمام ویژه در پیگیری طرح اقدام ملی مسکن تقدیر نمود.

دکتر درویش پور گفت با توجه به تجربیات دولت در مسکن مهر و همچنین تراکم جمعیتی استان البرز که ۱۱ برابر کشور است باید زیرساختهای مناسب آماده سازی گردد و ابراز امیدواری نمود در آینده نزدیک این زیرساختها در استان البرز ارتقا چشمگیر خواهند داشت.

وی در پایان گفت یکی از فرصتهای طرح اقدام ملی مسکن را خانه دار شدن کارمندان دولت دانست و گفت دستگاههای اجرایی با معرفی اراضی خود می توانند از این ظرفیت بهره برداری ویژه نمایند.