شناسهٔ خبر: 85389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

آغاز اجرای طرح آرامسازی ترافیک ویژه کاربران جاده ای در محورهای مازندران

مازندران معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آغاز اجرای طرح آرامسازی ترافیک ویژه کاربران آسیب پذیر در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی نصیری ضمن اعلام این خبر افزود : با توجه به اعتبارات ابلاغی، طرح مذکور با ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ای نظیر خودروهای عمومی و شخصی و نیز کاربران آسیب پذیر شامل عابران پیاده و  راکبان موتورسیکلت و بوسیله اجرای آرامسازهای ترافیکی آغاز شد.

نصیری عنوان نمود : با توجه تراکم جمعیتی و  تردد بالای وسایل نقلیه عبوری در مازندران و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی استان به عنوان یکی از مهم ترین قطب های گردشگری کشور، به منظور تردد ایمن کلیه کاربران جاده ای و کاهش تعداد و شدت تصادفات رانندگی، اقدامات لازم جهت آرامسازی ترافیک در محورهای اصلی و فرعی آغاز شد.

وی افزود:  با عنایت به اینکه سرعت غیرمجاز و به تبع آن عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه یکی از مهم ترین علل وقوع سوانح رانندگی ناگوار بوده اجرای آرامسازهای ترافیکی نظیر نصب سرعتکاه های آسفالت و تابلوهای هشدار دهنده کاهش سرعت در مراکز جمعیتی و قبل از بریدگی های محورهای اصلی و فرعی و سایر مناطق مستعد وقوع تصادف، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

نصیری تصریح کرد : از ابتدای تابستان تا کنون در 8 نقطه نیازمند به اقدامات آرامسازی، احداث سرعتکاه و نصب تابلوهای پیش آگاهی انجام گرفت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد: با افزایش اعتبارات ابلاغی و با هدف تداوم کاهش تصادفات و متوفیات سوانح رانندگی در استان، در تلاشیم تا نسبت به آرامسازی ترافیک در نقاط بیشتری از محورهای استان اقدام لازم صورت پذیرد.