شناسهٔ خبر: 85391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد

ثبت‌‌نام ۲۵۰۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در هرمزگان/ تائید صلاحیت ۳۷۰۰ نفر پس از طی مراحل قانونی

آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: حدود ۲۵ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در هرمزگان ثبت‌‌نام کرده‌‌اند که دو هزار و ۳۰۰ نفر از آنان، برای دریافت وام، اقدام به گشایش حساب کرده‌‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( هرمزگان)، آرش رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن، مردم با قیمت تمام‌‌‌شده و بدون سود صاحب‌‌‌خانه می‌‌شوند، گفت: با اجرای این طرح، فروشندگان و سازندگان مسکن در بخش غیردولتی هم ناچار به کاهش قیمت خواهند شد.

او افزود: تاکنون نزدیک به ۲۵هزار نفر در هرمزگان برای این طرح ثبت نام کرده اند که در مراحل مختلف پایش و تطبیق با شرایط قانونی، بین ۵۰تا ۶۰درصد این افراد حذف می شوند.

رضایی ادامه داد: پس از تکمیل مدارک و طی شدن مراحل قانونی، تعداد ثبت نام موثر به حدود ۳هزار و     ۷۰۰نفر رسیده که ۲هزار و ۳۰۰ نفر از آنان برای دریافت وام، اقدام به گشایش حساب کرده اند.

وی، میزان وام پیش بینی شده برای متقاضیان را حداقل یک میلیارد ریال و محل اجرای طرح در بندرعباس را شهرک پیامبر اعظم(ص) اعلام و اضافه کرد:دولت در این طرح با استفاده از سهم آورده مردم و تسهیلات بانکی خانه سازی کرده و آن را با هزینه تمام شده و بدون سود، به آنان واگذار می کند.

وی، از این طرح به عنوان راهکاری پایدار و درازمدت برای جلوگیری از صعود قیمت مسکن در ۱۰سال آینده نام برد.

بندرعباس در بن‌بست

رضایی یکی از دلایل افزایش قیمت خانه در بندرعباس را محدودیت برای گسترش شهر و کمبود زمین دانست.

به گفته رضایی از هفت هزار هکتار مساحت شهر بندرعباس، حدود چهار هزار هکتار آن بافت های فرسوده، مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی است.

وی استقرار و تراکم صنایع در غرب، محدود شدن به دریا در جنوب و شرایط جغرافیایی و ناهمواری ها در قسمت شمالی را از عوامل محدودکننده شهری در مرکز استان دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تاکید کرد: تنها نقطه مناسب برای توسعه شهر بندرعباس بخش شرقی است که ساخت جاده ساحلی بندرعباس میناب، بخشی از برنامه توسعه شهری محسوب می شود.