شناسهٔ خبر: 85393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان

خوزستان 32  معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان این استان در اهواز، دزفول و آبادان برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد حسین پناهی فر با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان گفت: اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای است. 

وی تصریح کرد: به استناد ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعطای صلاحیت حرفه ای در مورد مهندسان از طریق دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی می باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: هر ساله به منظور احراز صلاحیت، آزمون ورود به حرفه به صورت سراسری برگزار می گردد، قبولی در این آزمون ها یکی از شرایط لازم برای اخذ پروانه اشتغال خواهد بود.

پناهی فر ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، امسال آزمون به جای دو روز که مقرر بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود در سه روز 6 شهریور ماه و سوم و چهارم مهرماه در نوبت های صبح و عصر برگزار می گردد.

وی گفت: اولین روز آزمون پنج شنبه 6 شهریور ماه 99 بوده است، این آزمون با عنوان طراحی و معماری در سه حوزه اهواز، دزفول و خرمشهر به صورت ترسیمی برگزار شد.

معاون اداره راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: داوطلبین رشته معماری طراحی 5 درصد از ۷ هزار و 849 نفر داوطلبین کل استان را شامل می‌شوند که درآن روز بدون مشکل خاص در آزمون شرکت نمودند.

وی اضافه کرد: 95 درصد باقی مانده داوطلبین در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 3 و 4 مهر برای 7رشته عمران (محاسبه، نظارت و اجرا)، معماری (نظارت و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت و طراحی)، تاسیسات برقی (نظارت و طراحی)، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک و همچنین صلاحیت‌های ورود به حرفه کاردان‌های فنی و نیز صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در آزمون‌ها شرکت خواهند نمود.

پناهی فر اظهار داشت:آزمون‌های روز 3 و 4 مهر ماه در سه حوزه اهواز (مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان) دزفول (دانشگاه اصول الدین) آبادان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان) برگزار خواهد شد. 

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: آزمونهای فوق به صورت تستی چهار گزینه ای بوده و به ازائ هر پاسخ غلط 3/1 نمره منفی منظور خواهد شد.

پناهی فر تصریح کرد: باتوجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان آزمون‌های صبح امسال یک ساعت زودتر و در ساعت 8 صبح شروع می‌شود و در بین آزمون صبح و عصر محل های آزمون ضد عفونی و گند زدایی خواهند شد.

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در این دوره میزان شرکت کنندگان 23 درصد بیش از آزمون سال گذشته می‌باشد.