شناسهٔ خبر: 85425 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر ‌و دریانوری آبادان خبر داد

اجرای ۹ پروژه در ۳ بندر آبادان با اعتبار۰ ۹ میلیارد تومان

رضا سفاری مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان ضمن تشریح عملکرد بنادر آبادان از اجرای ۹ پروژه با اعتبار ۹۰ میلیاردتومان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا سفاری مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان عملکرد بنادر آبادان را در گفتگو با خبرنگاران، اعلام کرد و گفت: این اداره سه بندر آبادان و اروند در کنار رودخانه اروند و چوئبده در کنار رودخانه بهمشیر واقع شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان به معرفی بنادر آبادان پرداخت و توضیح داد: بنادر آبادان با ۶ پست اسکله و ظرفیت اسمی ۹۰۰ هزار تن و واقعی ۶۰۰ هزار تن در سال، از بنادر مهم خوزستان محسوب می شود.

سفاری با اعلام اینکه در بنادر آبادان در مجموع ۹ پروژه با ۹۰ میلیاردتومان اعتبار در حال اجراست در بیان جزییات آنها، گفت: ساخت ۳ باب انبار ۲ هزار مترمربعی با ۲۳ میلیارد تومان و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است که با تکمیل آنها، ظرفیت انبارهای بنادر آبادان ۳ برابر می شود.

سفاری یادآور شد: به دلیل چوبی یا فایبرگلاس بودن شناورهایی که وارد بندر آبادان می شوند، مهیای حوادث و آتش سوزی هستند که به همین سیستم اطفای حریق این بندر را ارتقا داده ایم.

سفاری با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، صادرات از بندر آبادان که عمدتا محصولات کشاورزی است، عملا به صفر رسیده، گفت: سازمان بنادر به مالکان شناورهای کوچک تا ۷۵ درصد تخفیف در تعرفه تخلیه و بارگیری کالا داده است.