شناسهٔ خبر: 85468 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون اول رئیس جمهوری در هرمزگان صورت گرفت

بهره برداری از ۱۲ طرح دریایی و بندری هرمزگان به ارزش ۱۴۰۰ میلیون ریال/ احداث پایانه ترانزیت و صادراتی در بندر شهید رجایی/ احداث ۱۲ پست اسکله شناور گردشگری

بازدید ۱۲ طرح دریایی و بندری به ارزش ۱۴۰۰میلیارد ریال با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور که به منظور افتتاح چندین طرح فولادی، درمانی، دریایی و بندری و همچنین شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی به هرمزگان سفر کرده بود، با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی؛ ۱۲ طرح را در حوزه زیرساخت های دریایی، بندری  مخابراتی و گردشگری دریایی افتتاح کرد.

محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان افتتاح ۱۲ طرح بندری و دریایی بندر شهید رجایی، گفت:  پروژه های که امروز به بهره برداری رسید در حوزه های زیر ساخت های دریایی، بندری، مخابراتی و گردشگری دریایی است که در نوار ساحلی هرمزگان احداث شده است. 

وی این طرح ها را شامل احداث پایانه ترانزیت و صادراتی، احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، احداث ۱۲ پست اسکله شناور گردشگری در نقاط مختلف سواحل هرمزگان، بازسازی اسکله ۱۶ تا ۲۰ بندر شهید رجایی، نوسازی خطوط ریلی خط۴ راه آهن بندر شهید رجایی  عنوان کرد.

راستاد تحویل و بهره برداری از یک فروند بارج جمع آوری آلودگی را از دیگر پروژه های حوزه دریایی و بندری برشمرد و گفت: تمامی این طرح ها به شکل نمادین با حضور معاون اول رئیس جمهوری، محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان در بندر شهید رجایی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره میزان اعتبار ۱۲ پرژه زیربنایی بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: هزینه کرد طرح های مذکور ۱۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آن ۳۱۲ نفر است.

شایان ذکر است؛ شرکت در جلسه مشترک گمرک، بنادر و دریانوردی، صمت و بانک ها به ریاست معاون اول رییس جمهور در محل بندر شهید رجایی از دیگر برنامه هایی است که در محل بندر شهید رجایی در حال برگزاری است.