شناسهٔ خبر: 85490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردیل:

پرونده مسکن مهر استان اردبیل در هفته دولت بسته شد / مطالعات ۳۵۰ کیلومتر راه‌های شریانی استان امسال تمام خواهد شد

اردبیل 01 رئیس قوه قضاییه گفت: انسجام و همدلی مسوولان راهکار رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم می باشد، این انسجام بستری است که توسعه در همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل)، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه در ادامه سفر استانی یک روزه خود به استان اردبیل در جلسه شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اردبیل ، استاندار اردبیل و مدیران دستگاههای اجرایی در محل سالن ولایت برگزار شد حضور یافته و پس از استماع گزارش ها و مطالبات مدیران استان در حوزه های مختلف، از تلاش های آنان برای خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت این خطه از کشورمان تقدیر کرد و اظهار داشت: انسجام و همدلی مسوولان راهکار رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم می باشد، این انسجام بستری است که توسعه در همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

آیت الله رئیسی گفت: در استان اردبیل انسجام خوبی برای پیگیری مسائل وجود دارد که بیانگر توسعه یافتگی است و بی شک ثمرات آن نیز قابل مشاهده است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم اصلاح ساختارهای فسادزا گفت: ساختارهای فسادزا موجب تولید پرونده های قضایی می شود و اصل پیشگیری از جرم و برخورد با عناصر فساد ایجاب می کند مدیران سازمان ها و دستگاه های اداری نسبت به هر عامل فسادآفرین حساسیت داشته باشند.
رئیس دستگاه قضا با تأکید بر این که کوچک ترین فساد و تخلف در نظام اداری باید بزرگ شمرده شده و با آن برخوردشود، نظارت را مهم ترین عنصر در سازمان اداری کشور دانست و گفت: مدیریت بدون نظارت امکان پذیر نیست و یکی از مأموریت ها و مسئولیت های مدیران این است که خودشان قبل از هر نهاد نظارتی به موضوع نظارت مستمر درون سازمانی توجه کنند.

آیت الله رئیسی بار دیگر تقویب سازوکارهای بازرسی و نظارت درون سازمانی را مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: اگر یک سازمان از دورن کنترل و نظارت نشود، نهادهای نظارتی بیرونی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی با امکانات و نیروی النسانی اندکی که دارند، نمی توانند به خوبی بر نظام اداری عریض و طویل کشور نظارت نمایند.

رئیس قوه قضاییه افزود: هر جا سخن از رشادت و ایستادگی بوده مردم پای کار بودند و امروز وظیفه مسئولان رسیدگی به مشکلات مردم و خدمت گذاری به مردم است.

آیت الله رئیسی گفت: اینکه تبسمی بر لبان یک جوان یا یک پیرمرد و پیرزن بنشیند قابل ستایش است و مسئولیت ما خدمت رسانی به مردم است.

رئیسی معتقد است بسیاری از مشکلات بدون ارجاع به دستگاه قضا قابل حل است و رفع کردن موانع گاها به هماهنگی چند مدیر و دستگاه اجرایی نیازمند است. پرونده‌های متعددی را به این شکل می‌بینیم که به سادگی به دست خود مدیران قابل حل است.

مسکن مهر استان اردبیل با حمایت های استاندار اردبیل در هفته دولت به اتمام رسید

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل محضر رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: خوشبختانه مسکن مهر استان اردبیل با حمایت های استاندار اردبیل در هفته دولت به اتمام رسید و در حال حاضر مسکن مهر باقیمانده در استان نداریم و تعداد واحدهای مسکن مهری که تکمیل و تحویل متقاضیان شده شده ۴۱۳۷۸ واحد است.

وی گفت : علاوه بر این دولت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن تقریبا" از سال ۹۸ بصورت جدی وارد شده و تعداد ثبت نام ها در این طرح حدود ۱۳۱۸۹ نفر بوده و واجدین شرایط طرح ۹۳۹۲ نفر است.

حیدری تصریح کرد: استقبال متقاضیان ثبت نام کننده در این طرح در استان اردبیل تا امروز ۲۰۰۰ نفر است و تعداد متقاضیان تایید نهایی در حدود ۲۷۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۳۳۰ نفر واریزی وجه اولیه را انجام داده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: زمین اختصاص یافته بصورت رایگان در این طرح با همت استاندار محترم و اداره کل راه و شهرسازی استان در اختیار مردم عزیز قرار می گیرد ، در حال حاضر خوشبختانه ۵۴۰ واحد از این واحدها توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) عملیات اجرایی شروع شده است و ۱۲۵۰ واحد هم انشاالله بزودی عملیات اجرایی شروع خواهد شد و نزدیک ۹۶۰ واحد در شهرستانهای تابعه استان که زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند زمین بصورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن گذاشته شده و عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

حیدری به بحث توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های استان که یکی از دغدغه‌های تمامی مسئولین استان است، اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با همت و همراهی استاندار اردبیل، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نمایندگان استان اقداماتی را در طول ۳ سال گذشته تاکنون انجام داده و در حال انجام است.

وی گفت: در سال ۹۶ کل راههایی که در پیوست یک قانون بودجه در راه‌های شریانی و غیر شریانی ۴۲۷ کیلومتر بود ولی با همت عزیزان این رقم در سال ۹۷ به ۷۵۸ کیلومتر رسید و در سال ۹۸ به ۸۰۹ کیلومتر رسیده و به عبارتی در طول دو سال حدود ۴۵۸ کیلومتر به پروژه‌هایی که باید در پیوست یک قانون بودجه لحاظ می‌شد، افزایش داشته که واقعا" این اقدام از اقدامات بسیار مهم و چشمگیر استان اردبیل بوده است.

عضو شورای اداری استان ادامه داد: در بحث توسعه بزرگراه ها بر اساس مطالعاتی که در پایان سال ۹۶ در کل استان انجام دادیم نیاز به احداث ۷۶۲ کیلومتر بزرگراه داشتیم که از این حدود ۱۸۰ کیلومتر تا پایان سال ۹۸ محقق شده و امروز ما نزدیک ۵۸۲ کیلومتر نیاز به بزرگراه داریم که الحمدالله باز از این رقم ۲۰۰ کیلومتر در حال احداث است.

وی تاکید کرد: در کلیه راه‌های شریانی استان بطول ۳۵۰ کیلومتر مطالعات باقیمانده را تا پایان امسال به اتمام می رسانیم و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بزرگراه های استان حدود ۵۲۵۵ میلیارد تومان هست که در این خصوص اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده که جا دارد از مسئولین استانی تقدیر و تشکر کرده باشیم که امسال واقعا" در حوزه راه مخصوصا" تامین منابع اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: برنامه ریزی شده تا در یک برنامه ۵ ساله از نظر شاخص بهره مندی از بزرگراه به میانگین کشوری برسیم که برنامه توسعه راههای استان اردبیل تا افق سال ۱۴۰۴ در اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پروژه های احداث باند دوم اردبیل – مشگین شهر – اهر ، احداث تونل حیران و راههای طرفین  ، احداث باند دوم اردبیل – سرچم ، احداث راه اصلی کلور – درام ، احداث راه اصلی فیروزآباد – خلخال ، احداث کنار گذر اردبیل ، بهسازی راه اصلی اردبیل – سراب ، بهسازی محور جلفا – اصلاندوز – پارس آباد – بیله سوار و موران – گرمی – انگوت – قره آغاج – مشگین شهر ، بهسازی راه اصلی رضی – امیر کندی – لنگان – گرمی – بیله سوار ، بهسازی راه اصلی کوثر – خلخال ( کوثر به پروچ) ، بهسازی محور نیر – کریق – آرموداق ، بهسازی و ارتقاء مشخصات راه ارتباطی سرعین – آلوارس ، شروع عملیات اجرایی تونل گردنه الماس در محور خلخال – رضوانشهر را شامل می شود .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال با تمامی مشکلات مالی که داشتیم با همت تمامی مسولان استانی ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تامین و ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص تا امروز به توسعه بزرگراه های ما لحاظ گردیده است.