شناسهٔ خبر: 85520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزون بر۲ میلیون تن کالا در سیستان و بلوچستان جابجا شد

س و ب -  کامیون.JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۴۹۹تن کالا با ۱۴۰ هزار و ۸۰۳ سفر باری در ۶ ماه نخست جاری توسط ناوگان باری در این استان حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ایوب کرد با بیان اینکه ۵۸ شرکت حمل ‌و نقل داخلی شمال  استان کالاهای این مدت را جابجا کرده‌اند، اظهار داشت: فرآورده های نفتی، سیمان و مصالح ساختمانی عمده کالاهای حمل شده در این مدت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۶۸۷ تن کالا در این مدت به مقصد درون استانی و ۳۷۰ هزار و ۸۱۲ تن به خارج استان حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا با تلاش فعالان عرصه حمل کالا در استان، تاکنون خللی در جابجایی کالاهای مصرفی و اساسی مردم به وجود نیامده است.

کرد از صدور ۳۲۱ فقره کارت هوشمند رانندگان و ۱۴۲ فقره کارت هوشمند ناوگان باری در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: صدور کارت هوشمند ناوگان منوط به ارائه درخواست کتبی یا الکترونیکی مالک ناوگان، ارائه اصل و تصویر صفحه نخست شناسنامه و کارت ملی مالک ناوگان، ارایه اصل و تصویر سند رسمی مالکیت، برگ معاینه فنی مجاز و معتبر، کارت مشخصات وسیله نقلیه و تکمیل فرم مشخصات وسیله نقلیه حسب نوع ناوگان موتوری، بیمه نامه شخص ثالث معتبر و همچنین ارائه تعهد نامه موضوع ماده ۳ دستور العمل است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر  ۵۸ شرکت حمل و نقل داخلی فعال کالا ، ۳ پایانه بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می کنند.