شناسهٔ خبر: 85527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی موضوع الحاق محدوده شش شهر استان قزوین

index.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از برگزاری کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست با موضوع بررسی الحاق محدوده شش شهر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، این جلسه که به ریاست معاون عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و با حضور اعضای کارگروه در سالن مدیریت بحران استان برگزار شد.

مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی در این باره گفت: موضوع الحاق محدوده شهرهای ضیاآباد، معلم‌کلایه، ارداق، خاکعلی، دانسفهان و نرجه مورد بررسی قرار گرفت.

 وی در ادامه افزود: در خصوص طرح‌های شهری بحث بازنگری و الحاق باید جدا شده و به کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱  ارسال گردد تا مورد بررسی قرار گیرند.

 مبارک قدم اضافه کرد: مکان هایی که در محدوده شهر هستند و شهرداری ها تعهد دارند باید با دقت بررسی شود تا حقوق مکتسبه تضییع نشده و از طرفی ضوابط طرح های شهری نیز مدیریت شود.

 وی با بیان این مطلب که در خصوص الحاق ها موارد محیط زیستی و اراضی کشاورزی باید با دقت و توجه و حساسیت در دستور کار قرار گیرد خاطر نشان کرد: مدارک مربوط به شهرهای ضیاءآباد، معلم کلایه، ارداق، خاکعلی، دانسفهان و نرجه با همراهی دفتر فنی استانداری، معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها به دبیرخانه کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ ارسال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: با طی مراحل استانی در اسرع وقت، آمادگی خواهیم داشت که پس از اعلام شورای عالی شهرسازی و معماری با آمادگی و اطلاعات کامل موضوعات را به شورای عالی و شهرسازی و معماری ارائه نماییم.