شناسهٔ خبر: 85536 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد

خودباوری، دستاورد مهم هشت سال دفاع مقدس/ بازنمایی فرهنگ ایثار و رشادت در نمایشگاه دفاع مقدس

ترکی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی یکی از مهم ترین دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس برای کشور را «خودباوری» دانست و بر ضرورت ترویج آن بین جوانان تاکید کرد.

نعمت الله ترکی، معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه «نمایشگاه گرامیداشت چهملین سالگرد دفاع مقدس» در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برپا شده و طی آن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و  یاد و خاطره هشت سال مقاومت و دفاع مقدس به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه شعار امسال وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه دفاع مقدس «ما قوی هستیم» است، افزود: رویکردهای مختلفی از عرصه جنگ در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده و افرادی که از غرفه‌های وزارت راه و شهرسازی بازدید کردند، با شور و احساس نقش آفرینان ۸ سال دفاه مقدس آشنا شدند.

ترکی ضمن برشمردن برخی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس که باعث رشد و توسعه کشورمان شده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس «خودباوری» است که  ضرورت دارد تا بین جوانان که در زمان جنگ حضور نداشتند، ترویج شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی از جمله حوزه‌های هوایی، ریلی، دریایی، هواشناسی، بنیاد مسکن و راهداری به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در این نمایشگاه حضور چشمگیر داشتند و طی آن، به معرفی دستاوردهای برآمده از این هشت سال پرداختند.

به گفته وی اکنون کشورمان از نظر تعداد جوانان تحصیلکرده و حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی  شرایط بسیار خوبی دارد که در صورت الگوسازی فرهنگ خودباوری، می توان در کوتاه‌ترین زمان به موفقیت و پیشرفت دست پیدا کرد.