شناسهٔ خبر: 85550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرسان اصفهان خبرداد؛

افزایش جذب اعتبارات تملك دارايی سرمايه‌ای شهرستان اصفهان در سال ۱۳۹۹

مظفر اسلامی / شهرستان اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرسان اصفهان گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای شهرستان اصفهان در سال جاری از رشد ۳۵.۴۹ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مظفر اسلامی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرسان اصفهان با بیان اینکه اصفهان سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد محسوب می‌شود اذعان داشت: این شهرستان دارای ۱۲ شهر به نام‌های (اصفهان، سجزی، کوهپایه، هرند، تودشک، زیار، بهارستان، محمداباد، نصراباد، نیک اباد، ورزنه و حسن‌اباد) بوده و طول راههای همسنگ آن دو هزار و ۷۹۱.۷ کیلومتر است.  
وی با اشاره به برنامه عملیاتی سه ساله این اداره عنوان کرد: از ابتدای آذرماه سال گذشته مطابق با برنامه‌کاری و چشم‌اندازه پیش‌بینی شده رایزنی و پیگیری‌های ویژه ای جهت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای انجام پذیرفت که نتایج مثبتی را نیز به همراه داشت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرسان اصفهان مبلغ این اعتبار در سال گذشته را ۲۸ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: در سال جاری وضعيت كلي بودجه كشور به گونه‌ای است که اغلب ادارات نسبت به سال قبل داراي كاهش قابل ملاحظه‌ای در جذب اعتبار تملك دارايی بودند اما این اداره با تلاش بسیار توانست این اعتبار را مبلغ حدود ۳۸ میلیارد ریال برساند که نشان دهنده‌ رشد  ۳۵.۴۹ درصدی است.  

وی افزود: جهت احداث و توسعه راه‌های اصلی و ... در سال گذشت مبلغ ۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده بود که این مبلغ در سال جاری با رشد صد درصدی به ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.  

اسلامی با بیان رشد ۴۰۰ درصدی اعتبار تعمیر و تجهیز اداره تشریح کرد: مبلغ تخصیص اعتبار به این محل در سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال بوده است که امسال به این مبلغ به دو هزار و ۵۰۰ میلیون رسیده است.  

وی خاطرنشان کرد؛ اعتبار تهيه طرحهای توسعه‌عمران،  تفصيلي و جامع در سال ۹۸ بمیزان چهار هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که با رشد ۲۰.۸ درصدی به ميزان پنج هزار و ۴۳۶ ميليون ريال در سال ۱۳۹۹، رسیده است همچنین تخصیص اعتبار احداث و تكميل ساختمان اداری نیز از رشد ۱۱.۱۱ درصدی برخوردار بوده است.