شناسهٔ خبر: 8557 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در گفتگو با پایگاه خبری:

عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای عمران جهادگرانه/ افزایش سرعت تکمیل پروژه‌ها در دوره مدیریت آخوندی/ نمایندگان مجلس باید در دولت گذشته بر اجرای مسکن مهر نظارت می‌کردند

مهدی برومندی سخنگوی کمیسیون کشاوری مجلس اقدامات وزارت راه و شهرسازی در اتمام پروژه‌های عمرانی را نشان‌دهنده عزم جدی این وزارت برای عمران جهادگرانه کشور دانست.

مهدی برومندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حاکم بودن شرایط خاص بر بودجه کشور در دو سالی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد با تاکید بر اینکه این شرایط به هیچ وجه قابل مقایسه با سال‌های قبل از آن نیست، اظهار کرد: حتی اگر این مقایسه هم صورت بگیرد، قیاس منصفانه‌ای نیست؛ چراکه در سال‌های گذشته میزان فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن قابل توجه بود؛ همچنین نه تنها صددرصد درآمدهای مذکور در قانون بودجه محقق می‌شد بلکه حتی بیشتر از آن هم درآمد داشتیم و در مقطعی نیز نفت را بشکه‌ای ۱۴۰ دلار فروختیم و عدد مذکور در قانون بودجه برای درآمد نفتی، بشکه‌ای کمتر از ۱۰۰ دلار بود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران و کاهش شدید درآمدهای نفتی در دولت یازدهم و همچنین عدم تحقق رقم فروش نفت در قانون بودجه امسال گفت: تحریم‌های بانکی نیز سبب شده تا ۱۴۰ میلیارد دلار درآمد نفتی ما در بانک‌های کشورهای خریدار نفت ایران بلوکه شوند؛ به این مشکلات افزایش شدید هزینه کالاها و خدمات عمرانی را هم باید افزود؛ اما علی‌رغم این افزایش قیمت‌ها، وزارت راه و شهرسازی به شدت پیگیر انجام تعهدات عمرانی خود در حوزه‌های راه و مسکن است.

وی با اشاره به افزایش هزاردرصدی قیمت قیر که از کیلویی ۲۰۰ تومان به هر کیلو ۲ هزار تومان افزایش یافته است ادامه داد: بنابراین انجام فعالیت‌های عمرانی در چنین شرایطی نسبت به سال‌های گذشته که دولت با کمبودی در منابع مالی مواجه نبود، بسیار سخت‌تر است؛ حال آنکه وزارت راه و شهرسازی وقفه‌ای در اجرای این فعالیت‌ها نداشته و حتی در برخی مناطق شاهد افزایش سرعت تکمیل پروژه‌ها هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به سیاست صحیح دولت در اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: این اقدامات نشان از عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای عمران جهادگرانه کشور در این وزارت دارد. وزارت راه و شهرسازی با این اقدامات، ناکارآمدی تحریم‌ها و مأیوس کردن دشمن با استفاده از آبادسازی کشور با دست خالی را اثبات کرد.

وی با اعلام قطعی مخالفت خود با طرح استیضاح آخوندی در مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه استیضاح حق مسلم نمایندگان مجلس است، اما با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" و همچنین در شرایط جنگ اقتصادی کشور با دشمنان، ‌نمایندگان مردم در خانه ملت باید تلاش کنند تا اهداف دولت به خوبی به پیش برود؛ به ویژه در مورد دستگاه‌های عمرانی (مانند وزارت راه و شهرسازی) که به دلیل شرایط آب و هوایی، چند ماه از سال نمی‌توان فعالیت عمرانی کرد و درست در روزهایی که زمان مناسب پیشروی پروژه‌های عمرانی است، مطرح کردن استیضاح وزیر راه و شهرسازی مانعی بر سر عمران کشور و ایجادکننده رکود در آبادانی شهرها خواهد بود.

برومندی با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه مسکن مهر گفت: این مشکلات که اخیرا ایجاد نشده و باقی مانده از سال‌های گذشته است و بسیاری از نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه خود هر هفته جلساتی با دستگاه‌های مسئول برای بررسی مشکلات مسکن مهر برگزار می‌کنند که حتی بعضا این مشکلات در واحدهایی که مردم ساکنند نیز دیده می‌شود. نمایندگان مجلس باید آن زمان که طرح مسکن مهر شروع می‌شد، فکری برای نظارت بر حسن اجرای آن می‌کردند تا امروز چنین مشکلاتی نداشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات فعلی و مشکلات احتمالی آتی مسکن مهر شیراز که ناشی از سوء تدبیر و مدیریت در زمان آغاز این طرح است، گفت: دولت و مجلس باید دست در دست هم این مشکلات را حل کنند و به وزارت راه و شهرسازی که به خوبی در حال رفع این مشکلات است یاری رسانند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به آغاز عملیات عمرانی ساخت محور مرودشت ـ دورودزن در سال ۹۱ و در شرایط تنگنای مالی دولت یازدهم افزود: این پروژه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و شخص وزیر راه و شهرسازی و برخی معاونان وی از این پروژه بازدید کرده‌اند که امیدواریم با تأکید رئیس‌جمهور بر تسریع در اتمام این پروژه، امسال شاهد بهره‌برداری از بخش اعظم این محور باشیم. در سال‌های ۹۱ و ۹۲ در این محور ۷۰ نفر کشته شدند.

وی با تقدیر از انجام روکش آسفالت راه‌های روستایی، اصلی و فرعی شهرستان مرودشت و سایر شهرستان‌های استان فارس از سوی وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: جاده سعادت‌شهر ـ ارسنجان ـ خرامه در استان فارس که مورد بازدید آخوندی نیز قرار گرفته و مسیر بندرعباس به اصفهان را کوتاه‌تر می‌کند، قرار است با دستور وزیر راه و شهرسازی، در اتمام این پروژه تسریع شود تا چند شهرستان این استان از بن‌بست خارج شوند. /

نظر شما