شناسهٔ خبر: 8559 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مطهره مروج خبر داد:

۶ هزار و ۴۳۹ معامله فرابورسی خرید اوراق تسهیلات مسکن در هفته گذشته/ اوراق ارتباطی با وام ۸۰ میلیونی ندارد

اوراق تسهیلات مسکن مدیر امور ناشران شرکت سمات اعلام کرد: ۶ هزار و ۴۳۹ نفر در معاملات هفته گذشته فرابورس با خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، صاحب‌خانه شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سمات، مطهره مروج گفت: در معاملات هفته گذشته فرابورس، تعداد ۶ هزار و ۴۳۹ نفر با خرید ۲۴۶ هزار و ۵۹۰ برگه حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرآیند خرید مسکن شدند.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) افزود: حجم معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به ۳۰ خردادماه، ۲۵۱ هزار و ۹۷۶ دفعه بود که در مجموع ارزش معاملات این اوراق ۱۸۹ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال ۸۹ در شرکت فرابورس ایران انجام می‌شود که تا کنون بیش از ۸۷۰ هزار نفر از طریق بازار سرمایه خانه‌دار شده‌اند.

به گفته مروج، ‌سقف پرداخت تسهیلات خرید و تعمیرات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مبلغ ۴۵ میلیون تومان و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات، ۱۲ سال تعیین شده است.

این مقام سازمان بورس و اوراق بهادار نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن را حداکثر ۱۶ درصد (تقسیط تسهیلات به سه روش ساده، پلکانی سالانه و پلکانی دوره‌ای) ذکر و اظهار کرد: متقاضیان استفاده از این اوراق می‌توانند به شرکت‌های کارگزاری عضو فرابورس و یا شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

گفتنی است، شورای پول و اعتبار ماه گذشته سقف دریافت وام خرید مسکن را افزایش داد؛ اما شرکت فرابورس ایران اعلام کرد این مصوبه مربوط به دارندگان حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده و در راستای کمک به رونق تولید در بخش مسکن و ارتقای قدرت خرید خانوارها و تشویق متقاضیان مسکن به پس‌انداز به تصویب رسیده است و ارتباطی با اوراق تسهیلات مسکن ندارد./

برچسب‌ها:

نظر شما