شناسهٔ خبر: 85597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

تخصیص زمین جهت احداث ۳۱۵۷ واحد مسکن در طرح اقدام ملی استان اردبیل

اردبیل 7-3 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تخصیص زمین جهت احداث ۳۱۵۷ واحد مسکن در طرح اقدام ملی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به همراه شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل در بازدید از پروژه های در حال احداث طرح اقدام ملی مسکن شهر اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در راستای طرح اقدام ملی مسکن ۸۰۷۶۱۲.۷۲ مترمربع زمین با قابلیت احداث تا ۱۱۱۵۷ واحد را تا به امروز تامین نموده که از این مقدار ۱۳۷۶۱۳ مترمربع زمین جهت احداث ۳۱۵۷ واحد تخصیص صورت گرفته است.

وی به جزئیات تخصیص زمین ۳۱۵۷ واحد اشاره کرد و گفت: ۹۶۰ واحد اراضی مورد نیاز بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تخصیص یافته و ۵۴۰ واحد طی تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) عقد قرار داد شده و در حال احداث در شهراردبیل است.

حیدری ادامه داد : ۱۲۵۰ واحد واگذاری زمین ۹۹ ساله تخصیص زمبن صورت گرفته و نیز برای خیرین مسکن ساز جهت احداث ۱۴۴ واحد زمین مورد نیاز تامین و اختصاص یافته و ۳۳ واحد تامین زمین برای اقشار خاص انجام شده و در بحث تولید مسکن مشارکتی ۲۳۰ واحد با تامین و تخصیص زمین مورد نیاز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به احداث ۵۴۰ واحدی اقدام ملی مسکن شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: ۵۴۰ واحد طی تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در حال احداث شامل: ۷۰ واحدی خیابان کارگر ، ۱۵۰ واحدی خیابان دارو پخش ، ۱۱۰ واحدی شهرک اندیشه ۱ و ۲۱۰ واحدی شهرک اندیشه ۲ که در سفر دیماه ۹۸ وزیر راه و شهرسازی به استان کلنگ زنی شده است.

وی بر رعایت اصول فنی در ساخت واحدهای مذکور تاکید و اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی پروژه ۵۴۰ واحدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حد اتمام فونداسیون و اجرای اسکلت بتنی می باشد که با تکمیل این پروژه ها ۵۴۰ نفر از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن که واجد شرایط شناخته شده و نسبت به واریز وجه اولیه اقدام نموده اند صاحب خانه می شوند و مابقی در حال برنامه ریزی هستیم.

حیدری تعداد کل ثبت نام کنندگان را ۱۳۲۳۸ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد متقاضیان حائز شرایط در طرح اقدام ملی مسکن استان اردبیل ۹۳۹۶ نفر بوده که از این تعداد ۲۷۱۲ نفر تایید نهایی شده و ۱۳۳۱ نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده اولیه در مرحله اول اقدام نموده اند.

وی در پایان تصریح کرد: در بحث احیاء و نوسازی بافتهای فرسوده شهری ۲۲۰ واحد در قالب تسهیلات بانکی به بانک عامل معرفی شده و محدودیتی برای معرفی به تسهیلات وجود ندارد.