شناسهٔ خبر: 85653 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد

از فردا رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات رشته کوه البرز / افزایش بارش ها از روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق شمالی کشور

اداره هواشناسی استان تهران کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات رشته کوه البرز پیش بینی کرد و افزود: از روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش بارش‌ها را در مناطق شمالی کشور شاهد خواهیم بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح آخرین رخدادهای جوی و آب و هوایی کشور طی چند روز آینده پرداخت و گفت: امروز بعد از ظهر در مناطقی از استان های لرستان، ایلام، خوزستان، غرب خلیج فارس، زاگرس مرکزی شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در استان‌هایی مثل اردبیل و سواحل غربی خزر و بخش هایی از استان های یزد، کرمان، اصفهان، خراسان شمالی و شرق استان هرمزگان نیز بارش های پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

رفیعی گفت: برای فردا نیز در برخی از مناطق شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات رشته کوه البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را انتظار داریم.

به گفته وی روزهای یکشنبه و دوشنبه بر شدت بارش ها در مناطق شمالی کشور افزوده می شود و بارش ها به دامنه استان های واقع در مناطق جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور خواهد رسید.

رفیعی خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه تا سه شنبه کاهش تدریجی محسوس دما در نواحی شمالی کشور را خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی درباره هوای تهران گفت: امروز تهران آسمانی کمی ابری به همراه وزش باد را خواهد داشت و حداکثر دمای امروز ۲۵ درجه بالای صفر و فردا نیز ۲۸ درجه و حداقل دمای فردا صبح این شهر، ۱۵ درجه پیش بینی می شود.