شناسهٔ خبر: 85657 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پردیس عنوان کرد

خلع سازندگان بدعهد از فعالیت در پردیس/ عملیات اجرایی مترو امسال آغاز می‌شود

بازدید طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از کنار گذاشتن سازندگان بدعهد از پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهر جدید پردیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، روز پنج‌شنبه، دهم مهرماه با حضور در شهر جدید پردیس از فازهای مختلف این شهر جدید، سایت‌های مسکن مهر و پروژه‌های زیربنایی و روبنایی در دست احداث، بازدید کرد.

او در جریان این بازدید گفت: علی‌رغم اینکه تامین زیرساخت‌ها و خدمات مسکن مهر پردیس، دارای ویژگی‌های خاص، توپوگرافی ویژه و نیازمند صرف هزینه‌‌ و زمان زیادی است، خوشبختانه فعالیت‌ها با تمام توان در حال انجام  است تا پروژه‌‌ها امسال به پایان برسد. 

طاهرخانی با بیان اینکه سازندگان بدعهدی که در پردیس فعالیت نمی‌‌کردند را به ساختار قضایی برده و خلع کردیم تا پیمانکار‌‌ان جدید جایگزین شوند، افزود: امسال افتتاح بزرگی در شهر جدید پردیس خواهیم داشت و بخش زیادی از واحدهای مسکونی را به مردم تحویل خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت بالایی در حال انجام است، عنوان کرد: در برخی پروژه‌‌ها که به‌‌دلیل بی‌توجهی پیمانکاران، اشکالاتی وجود داشت نیز ایرادات در حال رفع هستند تا واحدهای مسکونی با کیفیت به مردم تحویل شود؛ اقدامات مربوط به محوطه‌‌سازی، پیاده‌‌روسازی و جدول‌گذاری نیز با با توجه به حساسیتی که وجود دارد در حال انجام است و در مجموع یک کار بزرگ در پردیس در حال انجام است.

طاهرخانی در خصوص متروی شهر جدید پردیس نیز گفت: مطالعات امکان‌‌سنجی مسیر، شامل نقشه‌های اجرایی به‌‌صورت کامل انجام شده است و در بودجه سنواتی نیز به‌‌صورت  مشارکتی اجرا خواهد شد؛ در این چارچوب، فرآیند مذاکرات و تعیین برآوردها و چارچوب مشارکت در سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است و به‌زودی مصوبه هیات وزیران برای آغاز عملیات اجرایی گرفته خواهد شد.

او زمان‌بندی اجرای مترو را چهارساله عنوان و اعلام کرد: عملیات اجرایی این پروژه از امسال با هزینه  چهار هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان و منابع آن نیز از طریق آورده شریک، منابع شرکت عمران و اعتبارات دولتی آغاز خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: اغلب واحدهای این طرح ملی در شهر جدید پرند ساخته خواهد شد؛ برخی واحدهای این طرح نیز بر اساس طرح جامع و محدوده‌های مصوب قبلی در پردیس جانمایی شده و به اجرا خواهد رسید.