شناسهٔ خبر: 85671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زنجان از چهار هزار و ۲۱۱ کیلومتر راه روستایی برخوردار است

راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: این استان از چهار هزارو ۲۱۱ کیلومتر راه روستایی برخوردار است که ۲/۷ درصد مجموع راه‌های روستایی کشور را شامل می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (زنجان) عبدالحسین علی اکبری، با بیان اینکه در حال حاضر طول راه‌های ارتباطی این استان بیش از پنج هزارو ۸۰۰ کیلومتر است، افزود: ۲۰۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان آزادراه، قریب ۱۱۴ کیلومتر بزرگراه، راه های اصلی و فرعی بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر و مابقی نیز راه روستایی است.

وی به وقوع تصادفات جاده ای زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در پنج ماهه امسال ۵۳ فقره تصادف فوتی در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۹۸) به میزان هشت درصد افزایش نشان می دهد.   

علی اکبری افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در طی مدت یاد شده تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی ۱۰۸ نفر بود که متاسفانه این تعداد کشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد رشد داشت.  
وی ادامه داد: سه ماه نخست امسال طبق آمار پزشکی قانونی حدود ۲۷ درصد افزایش فوتی ها را داشتم و چهار ماه سالجاری به ۱۷ درصد رسید که در مجموع طی مدت پنج ماه با کاهش ۸هشت درصدی متوفیان نسبت به پنج ماه پارسال مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات منجر به فوت در شهریور ماه جاری نیز روند کاهشی دارد به آمار کشته های این استان که در پنج ماهه نخست امسال در مسیرهای مختلف ارتباطی اشاره کرد و افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در مسیرهای ارتباطی شهرستان خدابنده اتفاق افتاده است که افزایش ۶۹ درصدی داشت و زنجان ۱/۴۷ درصد افزایش، ابهر ۱۷/۴ درصد افزایش، خرمدره ۴۲ درصد کاهش داشت و شهرستان طارم نیز فاقد افزایش متوفیان تصادف جاده ای بود.