شناسهٔ خبر: 85680 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور خبر داد

لغو مجدد مجوز پرواز ایرلاین‌های ایرانی به ترکیه از ۱۳ مهر/ قطع پروازها سیاسی نیست/ پروازهای قطر ایرویز بین ایران و ترکیه ادامه دارند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور از لغو مجدد مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه از ۱۳ مهر خبر داد و اظهار کرد که توقف پروازها تا اطلاع ثانوی ادامه خواهند داشت.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه لغو مجدد مجوز پرواز دوسویه بین ایران و ترکیه از سوی مسئولان آن کشور قابل پیش‌بینی بود، افزود: توقف پروازها به دلیل شرایط ویژه ناشی از کرونا از سوی مسئولان کشور ترکیه اتخاذ شده است.

وی شائبه‌های سیاسی در لغو مجوزهای ایرلاین‌های بین دو کشور را منتفی دانست و اظهار کرد: پیش از این نیز طرف‌های ترک اعلام کرده بودند که امکان توقف پروازها وجود دارد. اکنون پروازهای ترکیه - افغانستان و ترکیه – عراق نیز لغو شده‌اند.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور یادآور شد: اکنون صرفاً به دلیل مشکلات مربوط به ویروس کرونا است که مجوز این پروازها لغو می‌شوند و توقف پروازها تا اطلاع ثانوی ادامه خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، پروازهای قطر ایرویز بین ایران و ترکیه ادامه دارند و تاکنون درباره ممنوعیت این پروازها موضوعی مطرح نشده است.