شناسهٔ خبر: 85740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار اردبیل خبر داد:

آغاز ساخت ۱۲۵۰ واحد مسکن در اردبیل

اردبیل 7 - 11 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از آغاز ساخت یک هزار و ۲۵۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اردبیل ) ، فرزاد قلندری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در یکصدو بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان اردبیل که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای شورای مسکن استان اردبیل در محل سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار داشت: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تامین زمین برای احداث مسکن اقدام ملی در شهرهای مختلف استان اردبیل شروع شده و بخشی از این اراضی نیز با همکاری دستگا‌ه‌های اجرایی تامین شده است.

وی به مشارکت بنیاد مسکن در اجرای این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموع با تلاش مسئولان استانی قرار است ۱۲ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در شهرهای مختلف استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: علاوه بر اینکه ۵۴۰ واحد مسکونی که در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل در دست اجراست، عملیات اجرایی احداث یک هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی جدید نیز در شهر اردبیل مراحل نهایی صدور مجوز بوده و طی چند روز آینده آغاز می‌شود.

قلندری از اختصاص زمین برای احداث یک هزار واحد مسکونی دیگر خبر داد و افزود: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و و در حال حاضر توسط بنیاد مسکن استان عملیات اجرایی تعدادی از این واحدها در شهرهای مختلف شروع شده است.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز و افزایش متقاضیان واجد شرایط زمین مورد نیاز را بصورت رایگان تامین می‌کنیم، تصریح کرد: زمین برای احداث واحدهای بیشتر در شهرهای استان وجود دارد و مشکل تامین زمین برای متقاضیان بیشتر در استان اردبیل نداریم.

قلندری افزود: شهرداری های استان همکاری های لازم را درخصوص شروع عملیات اجرایی واحدهای اقدام ملی مسکن انجام دهند .

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح اقدام ملی مسکن استان گفت : تاکنون ۱۳۰۰۰ نفر در سطح استان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نموده اند که از این تعداد حدود ۹۰۰۰ نفر از متقاضیان حائز شرایط شناخته شده است.

حیدری افزود : اراضی شناسایی شده سطح استان ( تامین زمین ) حدود ۱۱۰۰۰ واحد که از این تعداد قرارداد ساخت ۱۱۰۰ واحد منعقد و بالغ بر ۶۷ هکتار از اراضی مذکور نیز بزودی انعقاد قرارداد خواهد شد.

ابوالفضل کوهی مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه با توجه به پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت : در طرح اقدام ملی مسکن بعنوان اولین استان نسبت به عقد قرارداد به مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال که ۵۴ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به ۴ پروژه این طرح به تعداد ۵۴۰ واحد اقدام شده است.