شناسهٔ خبر: 85781 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد

آمادگی راه‌آهن در مشارکت با بخش غیردولتی در ۱۸ مرکز لجستیک/ فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل ریلی برای بخش خصوصی

جلسه مدیرعامل شرکت راه آهن با انجمن بنادر خصوصی ایران مدیرعامل شرکت راه‌آهن از واگذاری مسئولیت ۱۸ مرکز لجستیک ریلی در کشور به این شرکت خبر داد و اظهار کرد که تصمیم داریم با مشارکت بخش غیردولتی و سپردن کار به آن‌ها این مراکز را فعال کنیم.

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هدف از نشست مشترک اخیر این شرکت با انجمن سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بنادر خصوصی ایران را تشریح کرد و افزود: هدف ما تکمیل زنجیره لجستیک ریلی است که برای صنعت حمل‌ونقل کشور بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مسئولیت ۱۸ مرکز لجستیک ریلی در کشور به شرکت راه آهن واگذار شده است که باید فعال شوند و برای فعال کردن این مراکز تصمیم داریم که با مشارکت بخش غیردولتی و سپردن کار به آن‌ها انجامش بدهیم؛ زیرا آن‌ها هم متخصص هستند و هم سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند و هم توانایی بالایی برای انجام این امور را دارند.

بخوانید: به منظور شتاب در توسعه صنعت و حمل و نقل ریلی کشور انجام شد

رسولی درباره دستاوردهای این نشست توضیح داد و گفت: قرار شد که با تشکیل یک کمیته مشترک، از امروز به‌طور جدی همکاری‌هایمان آغاز شود و امیدواریم که به‌زودی شاهد نتایج ارزشمند در جهت توسعه مراکز لجستیک ریلی کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد جدید شرکت راه‌آهن در سرعت بخشی به برنامه‌ها، عنوان کرد: معتقدیم که باید در همه مقاطع زمانی سرعت عمل داشته باشیم و مرتب آن را افزایش دهیم؛ زیرا اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و دشمن با تحریم و تهدید تلاش می‌کند که ما را محدود کند و به همین دلیل ما باید از تمامی فرصت‌ها نهایت استفاده را بکنیم.

ببینید: جلسه مدیرعامل شرکت راه آهن با انجمن بنادر خصوصی ایران

رسولی تصریح کرد: فرآیندهای بوروکراتیک و کهنه اداری نمی‌توانند ما را به موفقیت برسانند، در نتیجه ما تلاش می‌کنیم که با سرعت بخشیدن به پروژه‌های اولویت‌دار در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن و با همکاری بخش غیردولتی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقی، شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از پتانسیل بسیار بزرگ فکری بازنشستگان و همه علاقمندان به این حوزه به پروژه‌ها سرعت بدهیم و تاکنون نیز توانستیم دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه هم‌اکنون فرصت همکاری و سرمایه‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور برای بخش خصوصی فراهم است، افزود: لیست مسائل اولویت‌دارمان به دیوار مرکز پیشرفت جهادی نصب شده است و افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به این مرکز، لیست را مشاهده کرده و برحسب علاقه، از این فرصت‌ها بهره‌ لازم را ببرند.