شناسهٔ خبر: 85782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰۰معلم سیستان و بلوچستان آموزش های فرهنگ ایمنی و ترافیک را فرا گرفتند

س و ب - ایمن سازی.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۰ معلم پرورشی مدارس حاشیه راه های شهرستان های زاهدان، زابل و سراوان در مهرماه جاری به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان در مدارس و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، آموزش های ترافیکی را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد اظهار داشت: در طرح ابتکاری بر اساس تفاهنامه مشترک این اداره کل با اداره کل آموزش و پرورش استان مقرر شد برای نخستین بار آموزش های لازم ترافیکی به معلمان پرورشی مدارس در قالب یک دوره ۱۶ ساعته ارائه شود.

وی افزود: معلمانی که در این طرح مفاهیم ترافیکی را فرا می گیرند به عنوان سفیران ایمنی در سال های آینده نیز با آموزش تعداد بیشتری از دانش آموزان این اداره کل را در تحقق اهداف فرهنگ ترافیکی در جامعه یاری خواهند کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انسان عامل اصلی بروز سوانح رانندگی به شمار می رود، ابراز امیدواری کرد با آموزش هایی که توسط مجموعه کارشناسان حوزه ترافیک به معلمان داده می شود شاهد روزی باشیم که سوانح ترافیکی استان به حداقل ممکن رسیده و همه آحاد جامعه سفیری برای آموزش فرهنگ ترافیک باشند.

کرد با اشاره به وجود افزون بر ۵۳۰ مدرسه درحاشیه راههای تحت پوشش این اداره کل  خاطر نشان کرد: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها همه ساله توسط این اداره کل در دو بخش نرم افزاری به صورت آموزش مفاهیم ترافیکی، اهدای تجهیزات حاوی پیام های ایمنی نظیر نوشت افزار، بازی و کتاب های کمک آموزشی وهمچنین در بخش سخت افزاری  با نصب تابلو های راهنمایی و رانندگی، علایم افقی و عمودی شامل چراغ خطر و خط کشی عابر پیاده انجام می شود.