شناسهٔ خبر: 85847 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار هوانوردی در هفته‌ای که گذشت

فرودگاه‌های ۹ گانه وزارت نفت به شرکت فرودگاه‌ها واگذار می‌شوند/ لغو مجدد مجوز پرواز ایرلاین‌های ایرانی به ترکیه از ۱۳ مهر/ لغو مجوز پروازهای العراقیه به دلیل تخلف از مقررات

هواپیمای آلفا آلفا مهم‌ترین عناوین خبری هوانوردی کشور در هفته‌ای که گذشت؛ فرودگاه‌های ۹ گانه وزارت نفت به شرکت فرودگاه‌ها واگذار می‌شوند/ لغو مجدد مجوز پرواز ایرلاین‌های ایرانی به ترکیه از ۱۳ مهر/ لغو مجوز پروازهای العراقیه به دلیل تخلف از مقررات بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هوانوردی کشور طی یک هفته‌ گذشته شامل موارد زیر هستند:

- فرودگاه‌های گلستان در زلزله آسیب ندیدند/ روال عادی پروازها در فرودگاه / آمادگی کامل فرودگاه گرگان جهت امداد و نجات 

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در این استان اظهار کرد که پروازها به روال عادی انجام می‌شوند و فرودگاه گرگان آمادگی کامل جهت امداد و نجات را دارد.

- جابه‌جایی فرودگاه اهواز در دستور کار نیست/ فرودگاه‌های ۹ گانه وزارت نفت به شرکت فرودگاه‌ها واگذار می‌شوند 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به مخازن نفتی موجود در اراضی فرودگاه اهواز و احتمال جابه‌جایی این فرودگاه به مکانی دیگر، اظهار کرد که فعلاً این طرح در دستور کار نیست.

- برگزاری مجمع شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران/ بررسی عملکرد "هما" در سال ۱۳۹۸ 

جلسه مجمع شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استماع گزارش هیات مدیره و رسیدگی به صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد.

- رونمایی از جلد نخست «نقش فرودگاه‌های ايران در دفاع مقدس»/ روایتی از جانفشانی‌ها و خدمات فرودگاهیان در دوران جنگ تحمیلی 

به همت ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، جلد نخست کتاب «نقش فرودگاه های ايران در دفاع مقدس» تدوين شد.

- لغو مجدد مجوز پرواز ایرلاین‌های ایرانی به ترکیه از ۱۳ مهر/ قطع پروازها سیاسی نیست/ پروازهای قطر ایرویز بین ایران و ترکیه ادامه دارند 

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور از لغو مجدد مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه از ۱۳ مهر خبر داد و اظهار کرد که توقف پروازها تا اطلاع ثانوی ادامه خواهند داشت.

- آمادگی فرودگاه‌های ایران جهت تردد ایرتاکسی/ فرصت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در راه‌اندازی ایرتاکسی 

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور از آمادگی فرودگاه‌های ایران جهت تردد ایرتاکسی خبر داد و تأکید کرد که فرصت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی به‌منظور راه‌اندازی ایرتاکسی فراهم است.

- لغو مجوز پروازهای العراقیه به دلیل تخلف از مقررات/ ممنوعیت سفر هوایی به عراق از ۱۳ مهر تا اطلاع ثانوی 

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از قطع پروازهای ایرلاین العراقیه از ۱۳ مهر تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار کرد که پروازهای این ایرلاین به دلیل تخلف از مقررات لغو شده است.

- پيشرفت ۷۵ درصدی ساخت ترمينال جديد فرودگاه ايلام/ محوطه‌سازی فرودگاه ایلام با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال 

مدير فرودگاه ايلام از پيشرفت ۷۵ درصدی ساخت ترمينال جديد فرودگاه ايلام با زيربنای ۶ هزار مترمربع خبر داد.

- برقراری روزانه ۲ پرواز بين ايران و ترکيه/ پروازها به‌منظور از بین بردن انحصار انجام می‌شوند 

معاون وزیر راه و شهرسازی از برقراری مجدد روزانه ۲ پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترکیه، بین دو طرف خبر داد.

- ارتقای پرواز ایرلاین‌ها از ۴ به ۱۰ سورتی در فرودگاه ياسوج/ افزایش پرواز از هفته جاری 

مدير فرودگاه ياسوج از ارتقای پرواز ایرلاین‌ها از ۴ به ۱۰ سورتی در این فرودگاه خبر داد و اظهار کرد که از هفته جاری پروازهای جديدی در فرودگاه یاسوج برقرار می‌شود.

- حضور غافلگیرانه بازرسان سازمان هواپیمایی در فرودگاه‌‌های کشور/ تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در صنعت هوانوردی 

بازرسان سازمان هواپیمایی به منظور نظارت بر اجرای صحیح و دقیق پروتکل‌های بهداشتی، به طور سرزده از فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بازدید کردند.